Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Инструмент за оценка на индивидуалния принос на учениците при изпълнение на STEM базирани групови задачи

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
29-02-2024
в Uncategorized
A A

Доц. д-р Дончо Донев
Бургаски свободен университет

https://doi.org/10.53656/ped2024-1s.08

Резюме. STEM базираното обучение, паралелно с безспорните си достойнства, поставя и редица предизвикателства пред педагогическите специалисти. Едно от тях е свързано с индивидуалното оценяване на учениците при изпълнение на групови задачи. Статията представя диагностичен инструмент, чрез който по обективен начин може да бъде установен индивидуалният принос на всеки от учениците, работили по дадена групова задача. Това позволява оценката на крайния групов продукт да бъде пренесена пропорционално към всеки ученик спрямо неговия принос. Представеният инструмент е разработен на базата на социометрията на Джейкъб Морено и е базиран на вътрешногрупова оценка, която учениците извършват сами. По този начин при формирането на крайната индивидуална оценка участват както учителят, така и самите ученици. Инструментът е предназначен за ученици в VIII – XII клас. Представеният вариант на инструмента е прототипен. Данни за неговата конструктивна и съдържателна валидност са получени чрез експертна оценка.
Ключови думи: STEM, оценяване, групови задачи, социометрия, индивидуален принос

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПрилагане на STEM подхода и вариантите му в начална степен на образование Default ThumbnailIsraeli Math Teachers‘ View on Integration of STEM Modules in Mathematics Studies as a Motivator in 9th Grade Default ThumbnailOn Integration of STEM Modules in Mathematics Education Default ThumbnailOverview of the STEM Education in Israel
Етикети: STEMгрупови задачииндивидуален приносоценяванесоциометрия

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Удължава се срокът за участие в конкурса на „Аз-буки“ за научна статия „Природни науки и иновации в образованието“

Следваща статия

Предизвикателствата пред приобщаващото образование – детето с хиперактивност и агресивно поведение

Следваща статия

Предизвикателствата пред приобщаващото образование – детето с хиперактивност и агресивно поведение

Свободни онлайн ресурси в час по математика

A Study of Online Courses Outcomes and Gamification Approach Application among Engineering Students during and after the COVID-19 Pandemic

Последни публикации

  • Наши учени създават заместители на пестициди
  • Амбицията да си върнеш статута на гимназия
  • Кофеинът забавя стареенето
  • 320 седмокласници със 100 точки на НВО по матeматика
  • Над 2500 ръководители на образователни институции ще се учат да управляват европроекти
  • 7017 кандидати за Пловдивския университет
  • Да направиш видимото достъпно
  • Три вълнуващи дни по лентата на късото кино
  • Лесотехническият университет обучи 110 горски служители
  • Млади спасители в действие
  • Премиерът Росен Желязков: Нито едно дете не трябва да бъде оставено извън образователната система
  • Спекулирам или правя предположение
  • Къде се осигуряваме, когато работим зад граница?
  • Снимка на броя: Куклен свят
  • Проф. Амелия Личева, декан на Факултета по славянски филологии в Софийския университет „Св. Климент Охридски“: Важно е не само дали, а и какво четеш
  • „Аз-буки“ издаде учебно помагало по български език за прогимназиален етап
  • Дебати за таксите за платено висше образование
  • Зам.-министър Емилия Лазарова: Външните инспектори на НИО са мотиватор и коректив за развитие на детски градини и училища
  • В Созопол се проведе конференция за автоматизация на дискретното производство
  • Еврокомисията с нова стратегия за превръщане на Европа в световен лидер в науките за живота
  • Голяма филмова награда за Емил Спахийски
  • Подкрепа за 578 училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"