Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. “Педагогика”, 2024 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 9/2024, година XCVI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
06-11-2024
в Съдържание на сп. “Педагогика”, 2024 г.
A A

Българският проект за забавачница (1874) (В опит за актуален коментар на познавателните възможности)

Доц. д-р Блага Джорова,
Галя Стефанова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.01

Резюме. Поводът за изследването е 150-ата годишнина на уникалната българска забавачница, а целта е актуализиране идеите на Драган Цанков за предучилищно възпитание и образование в светлината на съвременната предучилищна теория и практика…

виж повече

 

 

 

Изкуственият интелект в образованието на бъдещето

Проф. д.н. Наталия Витанова
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.02

Резюме. В тази статия е направен опит да се опишат възможностите на изкуствения интелект в сферата на образованието…

виж повече

 

 

 

 

Analysis and Improvement of Video Learning Resources in Small-scale Learning Scenarios

Mr.. César Córcoles,
Dr. Laia Blasco-Soplon,
Dr. Germán Cobo Rodríguez,
Dr. Ana-Elena Guerrero-Roldán
Open University of Catalonia (Spain)

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.03

Abstract. The advent of ICT in education has allowed teachers to introduce the use of learning resources in new formats, such as video…

виж повече

 

 

 

 

Интегриране на образователен подход stem в средното училище – предизвикателства, възможности и перспективи

Доц. д-р Нели Димитрова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.04

Резюме. В статията се представят исторически основания за навлизане на STEM подход в българското средно училище…

виж повече

 

 

 

 

Проблеми и решения при изграждане на алгоритмично мислене у децата от предучилищна възраст

Доц. д-р Десислава Баева
Петър Иванов
Русенски университет „Ангел Кънчев“

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.05

Резюме. Настоящата статия се фокусира върху проблемите, с които се сблъскват съвременните педагогически специалисти в детските градини по време на различните ситуационни единици, чиято цел е развитие на алгоритмичното мислене в предучилищна възраст…

виж повече

 

 

 

Inspiring Change in English Language Teacher Education: Integrating 21st Century Skills and Critical Pedagogy

Dr. Juan Manuel Castro-Carracedo
Pontifical University of Salamanca (Spain)

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.06

Abstract. This paper examines the integration of 21st-century pedagogical competencies and Critical Pedagogy in English language teacher training through the INSPIRE (INnovative Strategies in Pedagogy for Inclusive Reflective English-teaching) Program at a Spanish university…

виж повече

 

 

 

 

Using Digital Educational Technologies to Promote Intercultural Interaction of the Future Economists in the Educational Environment

Dr. Oksana Tynkaliuk, Assoc. Prof.,
Dr. Vira Chornii, Assoc. Prof.
Ivan Franko National University of Lviv (Ukraine)
Dr. Oksana Kutsa, Assoc. Prof.,
Dr. Mariana Karanevych, Assoc. Prof.
Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.07

Absract. The manuscript delineates the integration of digital technologies and intercultural interaction mechanisms within contemporary multicultural educational settings…

виж повече

 

 

 

 

Дидактически аспекти за развитие на творческите умения на учениците в четвърти клас

Доц. д-р Ива Стаменова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.08

Резюме. Темата за творческите умения буди интереса на редица методици и изследователи, разработващи и апробиращи в практиката свои идеи, насочени към стимулиране развитието на творческите умения в началното училище…

виж повече

 

 

 

 

The Issue of Extraordinary Talent in the Residential Childcare Institution: Giftedness or Dual Exceptionality?

Dr. Alois Daněk
AMBIS University (Czech Republic)

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.09

Abstract. The residential childcare setting is not commonly associated with the phenomenon of exceptional talent. The main aim of this paper is to present to the professional community the results of research that has explored the domains of giftedness and the domain of dual exceptionality in residential childcare setting…

виж повече

 

 

 

 

Доброволчеството като възможност за осигуряване на равен достъп до образование за всички (Резултати от проучване мнението на учители и студенти)

Доц. д-р Стефан Милетиев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-9.10

Резюме. Въз основа на данни от проучване мнението на учители и студенти се анализират възможностите на доброволчеството за подпомагане на работата с деца и ученици със специални образователни потребности…

виж повече

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 5/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 5s/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Педагогика“, книжка 9s/2024, година XCVI

Следваща статия

Арт свят в Белене

Следваща статия
Арт свят в Белене

Арт свят в Белене

Издателство „Аз-буки“ със семинар в УНСС за публикуване на научни изследвания

Издателство „Аз-буки“ със семинар в УНСС за публикуване на научни изследвания

2,7 млн. лв. за стипендии в училища отличници

В Министерския съвет: 2,5 млн.лв. за таланти и съвременни кабинети

Последни публикации

  • Наши учени създават заместители на пестициди
  • Амбицията да си върнеш статута на гимназия
  • Кофеинът забавя стареенето
  • 320 седмокласници със 100 точки на НВО по матeматика
  • Над 2500 ръководители на образователни институции ще се учат да управляват европроекти
  • 7017 кандидати за Пловдивския университет
  • Да направиш видимото достъпно
  • Три вълнуващи дни по лентата на късото кино
  • Лесотехническият университет обучи 110 горски служители
  • Млади спасители в действие
  • Премиерът Росен Желязков: Нито едно дете не трябва да бъде оставено извън образователната система
  • Спекулирам или правя предположение
  • Къде се осигуряваме, когато работим зад граница?
  • Снимка на броя: Куклен свят
  • Проф. Амелия Личева, декан на Факултета по славянски филологии в Софийския университет „Св. Климент Охридски“: Важно е не само дали, а и какво четеш
  • „Аз-буки“ издаде учебно помагало по български език за прогимназиален етап
  • Дебати за таксите за платено висше образование
  • Зам.-министър Емилия Лазарова: Външните инспектори на НИО са мотиватор и коректив за развитие на детски градини и училища
  • В Созопол се проведе конференция за автоматизация на дискретното производство
  • Еврокомисията с нова стратегия за превръщане на Европа в световен лидер в науките за живота
  • Голяма филмова награда за Емил Спахийски
  • Подкрепа за 578 училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"