Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. “Педагогика”, 2024 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-07-2024
в Съдържание на сп. “Педагогика”, 2024 г.
A A

Социалната педагогика в ХХІ век – в търсене на идентичност и метанаучни измерения

Доц. д-р Мая Чолакова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-6.01

Резюме. Статията представя основни тенденции в развитието на социалната педагогика като наука, академична дисциплина, специалност и практика в първите десетилетия на ХХІ век…

виж повече

 

 

 

 

Социалната педагогика в Германия – съвременни проблеми и тенденции

Доц. д-р Марина Пиронкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-6.02

Резюме. Статията изследва проблемите в развитието на социалната педагогика в Германия пред последните три десетилетия, като анализира особеностите и тенденциите в три насоки: социалната педагогика като наука, като професионално поле и като подготовка на специалисти…

виж повече

 

 

 

 

Съдържателни измерения на възпитателния профил на социалния педагог

Доц. д-р Александър Ранев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-6.03

Резюме. Статията е насочена към изясняване на един от съществените аспекти в професионалния профил на социалния педагог, а именно неговата възпитателна роля и функции…

виж повече

 

 

 

 

Насоки за педагогическите съветници в борбата им за предотвратяването на кибертормоза в училище

Ас. д-р Ина Дикова
Софийски университет ,,Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-6.04

Резюме. През последните десетилетия кибертормозът, известен още като „онлайн тормоз“ или „електронно насилие“, се разви като сериозен социален проблем за обществото и по-конкретно за училището, като микрокосмос на обществото…

виж повече

 

 

 

 

Levels of Self-Educational Activity of Students of Humanitarian Faculties of the University

Dr. Iryna Sereda, Assoc. Prof.,
Dr. Nina Stelmah, Assoc. Prof.
V.O. Sukhomlynskyi National University of Mykolaiv – Mykolaiv (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2024-6.05

Abstract. The research at the Mykolaiv V. Sykhomlynskyi National University provided diagnostics of levels of self-educational activity of students of humanities faculties…

виж повече

 

 

 

 

The Science of Upbringing, Training and Education – Historical Review, Etymological Research and Interpretation of Pedagogical Concepts

Dr. Elitsa Petrova, Assoc. Prof.
National Military University (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2024-6.06

Abstract. In the article, the author tries to provide the reader a view on the science of upbringing, training and education, scientifically based and supported by a number of scientific evidence…

виж повече

 

 

 

 

Овластяването на детето през очите на хуманитарните професионалисти

Доц. д-р Офелия Кънева
Варненски свободен университет „Черноризец Храбър“

https://doi.org/10.53656/ped2024-6.07

Резюме. Според Конвенцията на ООН за правата на детето децата следва да бъдат подкрепяни и овластявани да изразяват своето мнение относно бъдещето си, начина си на живот и всичко, което има отношение към тяхното съществуване. Това е особено важно, когато децата са в социалната система и са в неравностойно положение, в грижа…

виж повече

 

 

 

 

Анализ на резултатите от проведено проучване за нотната грамотност на студенти – бъдещи педагози

Гл. ас. д-р Ралица Димитрова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-6.08

Резюме. Настоящата разработка представя резултати от проучване на наличната нотна грамотност на настоящи студенти – бъдещи педагози…

виж повече

 

 

 

 

 

Формиране на умения за създаване на текст у учениците в началния етап на основната образователна степен

Д-р Ирена Райкова
137. средно училище „Ангел Кънчев“

https://doi.org/10.53656/ped2024-6.09

Резюме. В статията се представят резултатите от проведено емпирично изследване с ученици от началния етап на основната образователна степен. Обект на изследване е обучението по български език и литература…

виж повече

 

 

 

 

Правилна организация и проблеми в процеса на изграждане на предметно-развиващата среда в детската градина през обектива на компетентностния подход

Ас. д-р Надя Делчева
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-6.10

Резюме. В настоящата разработка се проследяват влиянието и етапите на правилната организация на предметно-развиващата среда и нейната връзка с компетентностния подход в процеса на формиране на ключовите компетентности при децата в детската градина…

виж повече

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 1/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 3s/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 2s/2024, година XCVI Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Правилна организация и проблеми в процеса на изграждане на предметно-развиващата среда в детската градина през обектива на компетентностния подход

Следваща статия

Променят критериите за получаване статут на защитено училище

Следваща статия
Променят критериите за получаване статут на защитено училище

Променят критериите за получаване статут на защитено училище

Директорите на училища изготвят проекти за пожарна безопасност

Директорите на училища изготвят проекти за пожарна безопасност

Във всяко дете се крие изследовател

Във всяко дете се крие изследовател

Последни публикации

  • Наши учени създават заместители на пестициди
  • Амбицията да си върнеш статута на гимназия
  • Кофеинът забавя стареенето
  • 320 седмокласници със 100 точки на НВО по матeматика
  • Над 2500 ръководители на образователни институции ще се учат да управляват европроекти
  • 7017 кандидати за Пловдивския университет
  • Да направиш видимото достъпно
  • Три вълнуващи дни по лентата на късото кино
  • Лесотехническият университет обучи 110 горски служители
  • Млади спасители в действие
  • Премиерът Росен Желязков: Нито едно дете не трябва да бъде оставено извън образователната система
  • Спекулирам или правя предположение
  • Къде се осигуряваме, когато работим зад граница?
  • Снимка на броя: Куклен свят
  • Проф. Амелия Личева, декан на Факултета по славянски филологии в Софийския университет „Св. Климент Охридски“: Важно е не само дали, а и какво четеш
  • „Аз-буки“ издаде учебно помагало по български език за прогимназиален етап
  • Дебати за таксите за платено висше образование
  • Зам.-министър Емилия Лазарова: Външните инспектори на НИО са мотиватор и коректив за развитие на детски градини и училища
  • В Созопол се проведе конференция за автоматизация на дискретното производство
  • Еврокомисията с нова стратегия за превръщане на Европа в световен лидер в науките за живота
  • Голяма филмова награда за Емил Спахийски
  • Подкрепа за 578 училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"