Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.

Ролята на съвременните техники на рисуване в практическото обучение на студентите от педагогическите специалности за бъдещата им реализация в процеса на преподаване на изобразителни изкуства

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-06-2019
в Съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
A A

Петър Петров

Тракийски университет – Стара Загора

 

Резюме. Съвременните техники на рисуване имат съществена роля в практическото обучение на студентите от педагогическите специалности. Нуждата от активизиране на творческата дейност на децата задължава бъдещите учители да разширяват познанията си за изобразителните техники, използвани от съвременното изобразително изкуство. Целта на изследването е да представи съвременни техники на рисуване и да проследи развитието на изобразителната дейност при използването им. Основните задачи са свързани със запознаване на студентите с различните съвременни техники на рисуване, приложими в обучението по изобразително изкуство, повишаване на знанията за различните материали и техники и усъвършенстване на уменията за използване. Изводите, които се направиха, се отнасят до повишаване на интереса към изкуството, развиването на творческия потенциал и изобразителната грамотност при използването на нетрадиционни съвременни техники и материали за рисуване в занятията по изобразително изкуство със студенти от педагогическите специалности. Познаването възможностите на съвременните техники на рисуване обогатява методическия инструментариум, нужен за практическите занятия на студентите и успешното им бъдещо реализиране като учители. Вследствие на направения експеримент се установи, че студентите, използващи разообразието на съвременните и нетрадиционни материали и техники на рисуване, придобиват повече умения за практическото им прилагане и постигат повече съвременно звучене и естетичност в своите рисунки. Придобиват повече увереност във възможностите си, за да ги прилагат в практическите занятия.

Ключови думи: съвременно изкуство; техники за изобразяване; обучение

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailA Concept for Inclusive Physical Education Training Program for Future Pre-School and Primary-School Teachers Default ThumbnailСъотнасяне изпълненията на задачите за когнитивно развитие на Жан Пиаже с показателя за умствена възраст Бине-Търман при ученици със специални образователни потребности Default ThumbnailКонцепти за професионално-практическата подготовка на стажант-учители Default ThumbnailВъзприятие на лицето и мениджмънтът на класа

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Когнитивният стил на учене при овладяване на геометричното учебно съдържание по математика във II клас

Следваща статия

Педагогически аспекти на интерактивната комуникация с визуалното изкуство в музейна среда

Следваща статия

Педагогически аспекти на интерактивната комуникация с визуалното изкуство в музейна среда

Професионално-личностната готовност на учителите като социално-психологически ресурс за формиране на социалната адаптация при деца със синдром на Даун

Професионално-личностна рефлексия на учителя

Последни публикации

  • Софийската математическа гимназия с най-висок бал в столицата за поредна година
  • МОН публикува първото класиране за прием в VIII клас
  • Четири медала за младите химици
  • Училище за развитие на таланти
  • Заради Родопа планина – различното преживяване
  • На закуска с директора
  • Красотата на съвременната наука
  • Изкуството да вдъхновяваш
  • Тайните на залива Тауклиман
  • Софийският университет събира българисти и слависти
  • „Летен университет“ през август в Китен
  • Министър Красимир Вълчев се включи в училищна инициатива за популяризиране на спорта сред децата
  • Как се създават хотели за насекоми
  • Специалност „Право“ отново е най-предпочитана в Софийския университет
  • Форум събира млади учители в Арбанаси
  • Обезщетение при недопускане на работа
  • Проф. Елиза Стефанова, председател на НАОА: В България няма толкова студенти, за да има такова огромно ветрило от специалности в университетите
  • Нетрадиционен фест събира млади таланти във Варна
  • Снимка на броя: Цветя за Вазов
  • Да преосмислим заедно Европа
  • Ревнива диня, разговорна чорбица или тъжен сладкиш
  • Проф. Мирослав Карабалиев е новият ректор на Тракийски университет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"