Проф. д-р Ангел Петров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-2A
Резюме. В статията се представят резултати от анализ на анкетно проучване, свързано с проблеми на читателските практики на ученици
(5. – 12. клас), обучавани в средни училища в България и в неделни български училища в чужбина. Обработени и проучени са данни от ученически отговори на следните въпроси: Колко често четеш? Имате ли много книги у дома? Колко често виждаш твоите родители вкъщи да четат? Как постъпваш, когато четеш? На какво обръщаш внимание, когато четеш? и др. Изводите от анализа се използват, за да се направи методически коментар за ролята на обучението по български език в средното училище да съдейства за изграждане и усъвършенстване на уменията за четене на български ученици у нас и по света.
Ключови думи: обучение по български език, текст, художествен текст, умение за четене, техники за усъвършенстване на умения за четене