Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Integrating Intercultural Education in the Primary School Curriculum

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
20-10-2022
в Uncategorized
A A

Bujar Adili, Prof. Dr. Sonja Petrovska, Gzim Xhambazi
Goce Delchev University (North Macedonia)

https://doi.org/10.53656/ped2022-8.06

Abstract. The paper investigated through which subjects intercultural education can best be applied in the primary school curriculum. Teachers’ attitudes were investigated through 5 variables such as school cultural structure, gender, seniority, teacher’s prior intercultural education and teacher’s education degree. A 5 point Likert scale consisting of 6 items was used for data collection. This scale was applied to 217 primary school teachers in the Republic of North Macedonia. The ranking of subjects through which intercultural education is implemented was done through descriptive statistics. Differences in teachers’ attitudes on subject ranking were tested through t-test and One Way ANOVA. The research results showed that teachers require another form of implementation of intercultural education (M=3.55) in addition to implementation through extracurricular activities (M=3.46). Teachers working in a multicultural school think that intercultural education should be implemented through an another form, while teachers working in a monocultural school think that intercultural education should be implemented in homeroom class. Teachers with „combined“ intercultural education think that this education should be implemented through extracurricular activities, while teachers who have independently studied interculture think that intercultural education should be implemented through an another form.
Keywords: intercultural education; teacher; curriculum; subject

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПроцесът на приобщаване и ценностната система на учителя Default ThumbnailКризи и резилианс в образованието. За ползите и поуките от една пандемия Default ThumbnailКъсчета от неподправения респект на Иларион Макариополски Default ThumbnailIntellectual Property and Security in the Integrated Circuits Industry

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Подготовка на преподаватели по здравни грижи от Медицинския университет – Пловдив, за работа в Moodle

Следваща статия

Identifying students’ level of psychological well-being amidst the COVID-19 Pandemic

Следваща статия

Identifying students' level of psychological well-being amidst the COVID-19 Pandemic

Нагласи на бъдещите детски учители към STEM подхода

Агресията у детето през призмата на бихевиоризма (Кратък теоретичен анализ)

Последни публикации

  • Форум за киберсигурността събра експерти
  • За целувката и изцелението
  • Три стипендии за деца с дарби от Фотоконкурса на „Аз-буки“
  • Снимка на броя: Златни медали
  • Публикации от международна научно-техническа конференция издава „Аз-буки“
  • В 12 детски градини започва програма за насърчаване на физическата активност
  • Студенти с престижни награди
  • Млади изследователи и арт изобретатели
  • Повече защитили докторанти в БАН
  • Европейската комисия подкрепя участието на България в европейски научни инициативи
  • Три типа задачи на изпита в ІV клас
  • Награди за добри практики обяви Агенцията по акредитация
  • Седмокласниците писаха преразказ по творба на Виктория Бешлийска
  • 2780 лв. става минималната заплата за асистентите във висшите училища
  • ЕК отчита напредък на България в политиката за научните изследвания и иновациите
  • Развитие на умения, STEM и математика са сред приоритетите на Европейската комисия
  • България се присъединява към ОИСР в областта на образованието
  • Държавният глава отличи ученици с почетен знак „Млад спортист“
  • Започват националните външни оценявания в края на VII клас
  • 5 бронзови и 3 сребърни медала за българските ученици от Европейската олимпиада по физика
  • Все повече млади учени са привлечени от информационните технологии
  • Министър Вълчев: Концентрацията ще бъде сред най-важните умения на бъдещето

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"