"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Integrating Intercultural Education in the Primary School Curriculum

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
20-10-2022
in Uncategorized
A A

Bujar Adili, Prof. Dr. Sonja Petrovska, Gzim Xhambazi
Goce Delchev University (North Macedonia)

https://doi.org/10.53656/ped2022-8.06

Abstract. The paper investigated through which subjects intercultural education can best be applied in the primary school curriculum. Teachers’ attitudes were investigated through 5 variables such as school cultural structure, gender, seniority, teacher’s prior intercultural education and teacher’s education degree. A 5 point Likert scale consisting of 6 items was used for data collection. This scale was applied to 217 primary school teachers in the Republic of North Macedonia. The ranking of subjects through which intercultural education is implemented was done through descriptive statistics. Differences in teachers’ attitudes on subject ranking were tested through t-test and One Way ANOVA. The research results showed that teachers require another form of implementation of intercultural education (M=3.55) in addition to implementation through extracurricular activities (M=3.46). Teachers working in a multicultural school think that intercultural education should be implemented through an another form, while teachers working in a monocultural school think that intercultural education should be implemented in homeroom class. Teachers with „combined“ intercultural education think that this education should be implemented through extracurricular activities, while teachers who have independently studied interculture think that intercultural education should be implemented through an another form.
Keywords: intercultural education; teacher; curriculum; subject

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe Values Of The Teachers For The Implementation Of Inclusive Education In Bulgaria Default ThumbnailCRISES AND RESILIENCE IN EDUCATION. THE BENEFITS AND LESSONS LEARNED OF A PANDEMIC Default ThumbnailPIECES OF GENUINE RESPECT OF HILARION OF MAKARIOPOLIS Default ThumbnailIntellectual Property and Security in the Integrated Circuits Industry

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Training of Health Care Faculty from Medical University – Plovdiv, for Work in Moodle

Next article

Identifying students’ level of psychological well-being amidst the COVID-19 Pandemic

Next article

Identifying students' level of psychological well-being amidst the COVID-19 Pandemic

Attitudes of Future Kindergarten Teachers towards the STEM Approach

The Child Aggression through the Behaviorism View (Brief Theoretical Analysis)

Последни публикации

  • Софийската математическа гимназия с най-висок бал в столицата за поредна година
  • МОН публикува първото класиране за прием в VIII клас
  • Четири медала за младите химици
  • Училище за развитие на таланти
  • Заради Родопа планина – различното преживяване
  • На закуска с директора
  • Красотата на съвременната наука
  • Изкуството да вдъхновяваш
  • Тайните на залива Тауклиман
  • Софийският университет събира българисти и слависти
  • „Летен университет“ през август в Китен
  • Министър Красимир Вълчев се включи в училищна инициатива за популяризиране на спорта сред децата
  • Как се създават хотели за насекоми
  • Специалност „Право“ отново е най-предпочитана в Софийския университет
  • Форум събира млади учители в Арбанаси
  • Обезщетение при недопускане на работа
  • Проф. Елиза Стефанова, председател на НАОА: В България няма толкова студенти, за да има такова огромно ветрило от специалности в университетите
  • Нетрадиционен фест събира млади таланти във Варна
  • Снимка на броя: Цветя за Вазов
  • Да преосмислим заедно Европа
  • Ревнива диня, разговорна чорбица или тъжен сладкиш
  • Проф. Мирослав Карабалиев е новият ректор на Тракийски университет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"