Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Има ли у спиноза „Твърде много Бог“ – щрихи към хегеловата интерпретация

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-09-2022
в Uncategorized
A A

Гл. ас. д-р Мирослав Бачев
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/phil2022-03-05

Резюме. Една от важните теми в областта на философия на религията е отношението между различните форми на Божественото, по-специално известното разграничение между „философския Бог“ и персоналистки разбиран Бог (Блез Паскал). Етиката на Спиноза е ориентирана предимно към аргументация на първото разбиране и е негово последователно провеждане. Хегеловата интерпретация на Спиноза тук е реконструирана с оглед на въпроса за пантеизма и атеизма в системата на Спиноза, както и дали и доколко Хегел реабилитира и „оправдава“ Спиноза. Тезата ни е, че позицията на Хегел за твърде много Бог у Спиноза е непълна и непрецизна.
Ключови думи: субстанция; модуси; Бог; Спиноза; Хегел

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnail“[Слово] надгробное… Кипріану…” By Gregory Tsamblak: linguistic and stylistic features of the work Default ThumbnailТональные контуры русских да-нет-вопросов в условиях болгарской интерференции Default ThumbnailВръзка на критичното мислене с компетентностния подход в обучението по висша математика Default ThumbnailМодел за здравословни и безопасни тренировки по таекуондо

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Херметични влияния в съчиненията на константин костенечки

Следваща статия

Институционални механизми за генериране на образователните неравенства

Следваща статия

Институционални механизми за генериране на образователните неравенства

Some Aspects of the Differences Between Shame and Guilt

Философско-психологически подход към рефлексията в изменените състояния на съзнанието в научното творчество на Андрей Росохин

Последни публикации

  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН
  • Държавата подкрепя 2500 деца с дарби през 2025 г.
  • Психоаналитикът проф. Моника Богданова: Ученето е усилие, а в последните години се сведе до забавление
  • Медиатор по призвание
  • Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми
  • Софийският университет е сред първите 50% от най-добрите в света в QS University Rankings 2026
  • Какво трябва да знаем за отпуска при две и повече деца
  • Национално състезание по пътна безопасност във Враца
  • Тържество на таланта
  • Бебешката зала в Габрово – възродената сцена за детски усмивки
  • Първо българско училище в Остин отпразнува края на учебната година
  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Споделянето е пътят към успеха

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"