Систематичен преглед на парадигмални подходи за изследване и моделиране на образователни екосистеми
Силвия Николаева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.01
Резюме. Статията представя резултатите от качествено изследване, базирано на систематичен преглед на обхвата (systematic scoping review), което цели да идентифицира и анализира подходите за изследване и моделиране на екосистемни измерения на образованието…
Сравнителен анализ на подходи за практическо моделиране на образователни екосистеми
Йорданка Николова, Мария Найденова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.02
Резюме. Статията представя сравнителния анализ на идентифицирани подходи за практическо моделиране на образователните екосистеми, разбирани като интегриращи в единни функционални мрежи автономни системи и актьори в полето на образованието.
Ценностно-нормативни основания и практически измерения на социалните парадигми към образованието като екосистемен феномен
Вержиния Боянова, Симеон Сапунджиев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.03
Резюме. Статията е посветена на изследването на ценностно-нормативните и практически измерения на социалните парадигми към образователните екосистеми…
Съвременната култура на бедността: социално-педагогически измерения и проявления в български условия
Силвия Върбанова, Мария Петкова
Софийски университет „Свети Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.04
Резюме. Статията представя резултатите от изследване, част от изследователската програма на проект „Съвременната култура на бедността – измерения и проявление сред младите хора“, в рамките на проект SUMMIT на Софийски университет…
Измерения на ценностния подход в академичната подготовка и практиката на социалните работници
Лиляна Стракова,
Росица Симеонова,
Атанас Генчев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.05
Резюме. В настоящата статия се дискутират теоретични и практико-приложни измерения на ценностния подход в образованието и практиката на социалната работа…
Студентите от специалност „Неформално образование“ в условията на стажантската преддипломна практика – подготовка, въвеждане, защита
Владислав Господинов, Галина Георгиева,
Румяна Георгиева-Илиева, Мирослава Славейкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.06
Резюме. В статията се фокусира вниманието на изследователски екип по отношение на стажантската преддипломна практика в специалност „Неформално образование“…
Предизвикателствата на стажантската практика пред студенти – бъдещи учители
Илиана Петкова, Марияна Илиева,
Владислава Станоева, Георги Чавдаров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.07
Резюме. Акцентът в настоящата статия е практическата подготовка на студентите от специалност „Педагогика“ на Факултета по педагогика при СУ „Св. Климент Охридски“, и по-конкретно предизвикателствата, които срещат те по време на своята стажантска практика…
Преддипломната практическа подготовка на студентите от специалност „Cоциални дейности“ като основа за тяхната бъдеща професионална реализация
Анета Рашева, Русана Гаджанова,
Александър Христов, Моника Богданова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.08
Резюме. Настоящото изследване представя обобщени данни за мнението и нагласите на студентите от специалност „Социални дейности“ в СУ „Св. Климент Охридски“ относно преддипломната им практическа подготовка…
Университетските партньори в неформалното образование през призмата на удовлетвореността на студентите в контекста на стажантската преддипломна практика
Светлана Ангелова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“
Берджухи Йорданова, Анна Върбанова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2024-5s.09
Резюме. В статията е изследвано взаимодействието на страните участници в рамките на стажантската преддипломна практика на студенти от специалност „Неформално образование“…
