Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. “Педагогика”, 2023 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 9/2023, година XCV

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
09-11-2023
в Съдържание на сп. “Педагогика”, 2023 г.
A A

Big Data (големи данни) в образованието

Наталия Витанова
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-9.1

Резюме. В статията е направен опит да се опишат възможностите на приложение на Big Data технологията в сферата на образованието…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

A Template for a Distance Learning E-course at a Bulgarian University – the Experience of St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo

Stoyanka Georgieva-Lazarova, Lachezar Lazarov
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2023-9.2

Abstract. The high-quality e-course design is key to the success of distance instruction. Building on a brief overview of the scientific literature, the main elements in the design of an e-course are theoretically substantiated…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Exploring the Narrative Identity of Hungarian Teachers in Slovakia

Patrik Baka, Terézia Stredl, Kinga Horváth
J. Selye University (Slovakia)
Zsuzsanna Huszár
University of Pécs (Hungary)
Melinda Nagy, Péter Tóth, András Németh
J. Selye University (Slovakia)

https://doi.org/10.53656/ped2023-9.3

Abstract. The focus of the present paper is to investigate the narrative identity of Hungarian teachers in Slovakia and to identify their identity factors…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Digital Whiteboards as a Form of Effective Communication in Blended Learning environment

Milena Levunlieva
South-West University “Neofit Rilski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2023-9.4

Abstract. The present study offers a constructivism-informed answer to the question what to do in post-Covid environment when school-goers share an almost universal assumption that studying does not necessarily mean being at school…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Професионални ценности на студенти, обучаващи се за учители

Мария Петкова
Софийски университет ,,Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-9.5

Резюме. В статията се представят резултатите от проведено емпирично изследване чрез анкета сред 123 студенти, обучаващи се за учители в Софийския университет ,,Св. Климент Охридски“…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Визуализация на задачи по математика за III клас чрез анимирани сценарии в електронна среда за обучение

Вилислав Радев, Христо Христов
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-9.6

Резюме. В работата се предлага разработка на учебно съдържание като анимирани сценарии за преподаване на темата „Деление на двуцифрени и трицифрени числа с едноцифрено“…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Трансформиращо учене и неформално образование

Силвия Николаева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-9.7

Резюме. Статията представя резултатите от изследване, целящо да идентифицира и анализира концептуалните рамки и динамиката на научноизследователския интерес към трансформиращия потенциал на неформалното образование…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Трудните пътища на духовността в образованието: между секуларния институционализъм и неформалнитe практики за личностно самоусъвършенстване

Константин Теодосиев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-9.8

Резюме. В настоящата статия, под формата на научното есе, се разглежда ролята на неформалното образование в компенсирането на една съществена празнина във училищното обучение и възпитание, свързана с духовния живот и образованост на учениците чрез запознаването с различни духовни учения и евентуалното им практикуване….

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Младежките дейности и обучения като инкубатор на приобщаващи политики, култури и практики

Весела Марева
Международен младежки център – Стара Загора
Явор Георгиев
Тракийски университет – Стара Загора

https://doi.org/10.53656/ped2023-9.9

Резюме. Статията представя резултатите от анкетно проучване, целящо да проследи нагласите на потребителите на институциите от тип „младежки центрове“ в България по отношение прилагането на младежки дейности и обучения, насърчаващи развиването на приобщаващи политики, култури и практики. Методологията на изследването е базирана на концептуалната рамка на „Индекс за включване – развитие на обучението и участието в училищата“…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 2/2023, година XCV Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 3/2023, година XCV Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV Default ThumbnailГодишно съдържание

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Младежките дейности и обучения като инкубатор на приобщаващи политики, култури и практики

Следваща статия

Към преосноваването на обучението по литература върху компетент- ностния подход (Наблюдения върху съпоставки, осъществени от зрелостници, на интерпретации на дадена тема в два художествени текста)

Следваща статия

Към преосноваването на обучението по литература върху компетент- ностния подход (Наблюдения върху съпоставки, осъществени от зрелостници, на интерпретации на дадена тема в два художествени текста)

Четене на учебно-образователни текстове на занятията по български език в средното училище (Методологични и технологични аспекти)

Модел за обучение по четене при ограничено владеене на български език

Последни публикации

  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите
  • Ученици от ПГ „Велизар Пеев“ блестят с майсторство на международно изложение
  • Законова защита при забавени или неплатени заплати
  • Европейската комисия обяви покана за проекти по „Еразъм+“ за 2026 г.
  • „Аз-буки“ се среща с младите таланти на България
  • Че какво без песен е светът
  • „Машина на времето“ връща кюстендилските ученици към изворите на знанието
  • Д-р Елеонора Лилова, началник на Регионалното управление на образованието – София-град: Мисията ни е да превърнем учителската професия в избор на сърцето и разума
  • Педагози от Софийска област обменят опит
  • Русенският университет отбелязва 80-годишнина
  • 60 години ДГ„Алиса“ създава чудеса за децата
  • Удължават срока за Националната научна програма „Повишаване на изследователския капацитет в областта на математическите науки“
  • МОН инициира дискусия за ограничаване на социалните мрежи за деца
  • МОН и УНИЦЕФ заедно за по-безопасна онлайн среда за учениците
  • „Вълшебните обувки на Кая“ ще стъпят и във Варна
  • Съвременните тенденции във физическото възпитание и спорта обсъдиха експерти на научна конференция в Софийския университет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"