Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Правна консултация
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Правна консултация
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Образованието като ключов фактор за намаляване на бедността

в Uncategorized

Д-р Ралица Велева
Университет за национално и световно стопанство

https://doi.org/10.53656/str2022-3-2-edu

Резюме. В настоящата статия се представя анализ на комплексни показатели, които се наблюдават от националната и европейската статистика, имащи отношение по темата за връзката между бедността и степента на образованост на населението. Изследването обхваща 5-годишен период (2016 – 2020 г.) и всички държави членки на Европейския съюз. Изследването се надгражда с корелационен анализ на перманентен риск от бедност и рано отпаднали от образователната система в България със същия времеви обхват. Целта е да се откроят силата и посоката на връзките и зависимостите между тях. Въз основа на изследваните показатели се потвърждава авторовата теза за образованието като ключов фактор за намаляване на бедността в България.
В изследването се прилага аналитичен подход, който се основава на съчетаването на анализ на литературни източници и изследване на документи, но в основна степен се използват сравнително-съпоставителен емпиричен и корелационен анализ. За целта на изследването са възприети три групи основни показатели: комплексни, образователни и индикатори за бедност.
Ключови думи: образование; благосъстояние; бедност

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

По някои въпроси за академичната глобализация и синергията в научните изследвания

Следваща статия

Преподаване на ключови термини по гражданско образование на базата на предходен опит и езикови интуиции на учениците

Следваща статия

Преподаване на ключови термини по гражданско образование на базата на предходен опит и езикови интуиции на учениците

Публичното разбиране на науката в мрежовия свят

Взаимоотношения между очакванията за треньорска ефективност, емоционална интелигентност и лидерски стилове при треньори по футбол в България

Последни публикации

  • Първите растения, култивирани в лунна пръст
  • За да има утре
  • ЕК одобри Програма „Образование“ 2021 – 2027
  • Слято и разделно писане при наречията
  • Телемедицината влиза в училище
  • Удари първият звънец в Германия
  • Срещи на дарования
  • Нарастват сертифицираните и изплатени суми по Програмата за наука и образование
  • Мама, татко и аз заедно на Черни връх
  • Четири от четири по информатика
  • Над 600 учители в дигиталния хъб
  • Обучението е приоритет за младите хора
  • Над 3,5 млрд. лева за образование
  • Между източните езици и математиката
  • Пет средищни институции в Смолянско
  • Сага с паметник на културата
  • Противодействие на киберпрестъпността
  • Университетът по хранителни технологии в престижна компания
  • Модерни медицински специалности
  • УНСС с 4 нови магистърски програми
  • Инвитро култури от лечебно растение изследват учени от БАН
  • Първите панди са обитавали Европа
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Правна консултация
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG