Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Комуникация, афект и учене в класната стая

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-04-2023
в Uncategorized
A A

Златка Желязкова
Тракийски университет – Стара Загора

https://doi.org/10.53656/ped2023-3.04

Резюме. Статията поставя въпроса за стойността и значението на ефективната комуникация в процеса на обучение. Практиката показва, че при преследването на учебните и образователните цели педагозите не отчитат в достатъчна степен емоционалните и поведенческите компоненти на процеса – възрастови особености, стилове на учене, положителна нагласа и др. Разглеждат се стратегии за постигане на афективна среда за учене, подпомагаща когнитивните процеси и пълноценната комуникация в класната стая. Материалът има за цел да представи общопедагогически рефлексии за неправилно поведение на учителите и неадекватната комуникация с учениците, обратната връзка, степенуването на трудността на изучавания материал и др., осъзнаването на които би довело до намаляване на тревожността в класната стая, повишаване на мотивацията, успеваемостта и способността за себеизразяване на обучаемите.
Ключови думи: афективна среда; комуникация; междуличностни отношения; езиково изразяване

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailИзграждане на социолингвистична компетентност в контекста на смесеното обучение за медицински цели Default ThumbnailРолята на съвременните техники на рисуване в практическото обучение на студентите от педагогическите специалности за бъдещата им реализация в процеса на преподаване на изобразителни изкуства Default ThumbnailКлъстерни перспективи за конкурентоспособност на висшите училища Default ThumbnailНаблюдения върху употребата на клишетата в българската и в румънската публична реч

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Медийната грамотност и учителите

Следваща статия

Динамика на очакванията към социално-личностния профил на началния учител

Следваща статия

Динамика на очакванията към социално-личностния профил на началния учител

Educational Potential of Influencer Publications in the Aspect of Social and Intercultural Competence Formation

A Conception for Intermediality through Text and Music in the Education of Future Kindergarten and Primary-school Teachers

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев откри обновено студентско общежитие в Пловдив
  • Медицинският университет в Плевен въведе лаборатория по анатомия с добавена реалност
  • Нобел за квантова физика в макромащаб
  • Университетът по хранителни технологии в Пловдив ще си партнира със Световната организация по туризъм
  • Център с лаборатория за изследване на аутизма отвори врати в Софийския университет
  • Нова детска градина в Асеновград с финансиране от МОН
  • Разработка на INSAIT е сред водещите статии на топ форум за компютърно зрение и изкуствен интелект
  • 12 отличени с наградите „Джон Атанасов“
  • Министър Красимир Вълчев: За да расте икономиката, ще са ни нужни повече дигитални създатели
  • Разгадани тайни на имунната система донесоха Нобел за медицина на трима учени
  • Таня Михайлова поздрави учителите в Тетевен
  • „Аз-буки“ с премиера на детска книга
  • Първа среща на българските неделни училища в Австрия
  • Малена Замфирова е номер едно в Европа сред младите спортисти
  • РУО – София-област, приветства 72 млади учители
  • Николай Дойчинов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“: Хубавата снимка идва от емоцията, която снимащият е преживял
  • Училищният психолог подкрепя всички ученици
  • Проф. Томас Цурбухен, бивш научен директор на НАСА: Технологиите могат да помогнат за адаптиране към промените на Земята
  • Когато историята е страст
  • В очакване на Нобеловите награди за 2025 г.
  • Милена и Паола, които ще учат децата да станат мислещи хора
  • 90% от шестокласниците се явиха на национално онлайн изследване по математика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"