Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Интернет като фактор за развитието на ключови компетентности при децата и юношите на XXI век

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-06-2023
в Uncategorized
A A

Гл. ас. д-р Гергана Славчева-Андонова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.08

Резюме. Статията представя теоретичен анализ, фокусиран върху възможностите на интернет да влияе върху развитието на ключови компетентности при съвременните деца и юноши. Първата част от анализа представя основни характеристики на интернет потреблението. Акцентите са поставени върху факта, че интернет осигурява достъп до неограничен обем информация. Този достъп изисква непрекъснат контрол върху вида на използваните от децата и юношите интернет услуги. Втората част от анализа акцентира върху факта, че интернет притежава медийни характеристики, които могат да оказват влияние върху поведението, когнитивните процеси, физиологията и нагласите на потребителите. Третата част от анализа представя характеристики на виртуалната среда, които могат да променят живота на потребителите на интернет услуги. Данните дават възможност да бъдат изведени следните обобщения: за отделната личност най-големите предимства на интернет са свързани с възможностите да се провокират реални преживявания, да се изпитват реални усещания и да се формират реални личностни качества. Разнообразните възможности за въздействия, които интернет притежава, трябва се отчитат от педагогическите специалисти. Това може да осигури творчески приложения на интернет технологията за развитието на ключови компетентности при съвременните деца и юноши.
Ключови думи: интернет; ключови компетентности; деца и юноши

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailHigher Education In а Pandemic: Global Implications Based оn A Case Study From Bulgaria Default Thumbnail1300 Години от рождението на гебер – ученият начало и фундамент на арабската алхимия Default ThumbnailParticularities of Informal Education as a Subject of Pedagogy of Informal Education Default ThumbnailЛингводидактологично полувековие

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Относно ключовите компетентности в учебно-възпитателния процес по физическо възпитание и спорт

Следваща статия

Интегриране на компетентностния подход в обучението по изкуства чрез проектна дейност

Следваща статия

Интегриране на компетентностния подход в обучението по изкуства чрез проектна дейност

Затвърдяване на придобитите знания за разпознаване на геометричната фигура триъгълник с помощта на информационни технологии

Развитие на природонаучни компетенции на 6 – 7-годишното дете чрез технологиите

Последни публикации

  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • 200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование
  • Снимка на броя: Царство на децата
  • Премиерът Росен Желязков: INSAIT надмина всички очаквания
  • Национално издателство „Аз-буки“ обявява конкурс за научна статия
  • Министър Красимир Вълчев: Предлагаме въвеждане на час по добро
  • Млади химици представят изследванията си пред министъра на образованието и науката

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"