Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Формиране на умения за създаване на текст у учениците в началния етап на основната образователна степен

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-07-2024
в Uncategorized
A A

Д-р Ирена Райкова
137. средно училище „Ангел Кънчев“

https://doi.org/10.53656/ped2024-6.09

Резюме. В статията се представят резултатите от проведено емпирично изследване с ученици от началния етап на основната образователна степен. Обект на изследване е обучението по български език и литература. Предмет на изследване – процесът на формиране и развитие на уменията на учениците да създават текст. Цел – създаване и апробиране на методически инструментариум, съдействащ за формиране и развитие на умения за създаване на писмен подробен преразказ. Апробирани са авторски графични модели, реализирани чрез метода „НевроГрафика“. Графичните модели се прилагат в уроците за формиране и развитие на комуникативноречеви компетентности и в уроците за изучаване на ново художествено произведение. Прилагат се на етап „планиране на речевата изява“ и служат за нагледна опора при създаване на бъдещия продукт на речта. Анализът на емпиричните данни показва, че графичните модели за създаване на текст съдействат за развитие на репродуктивните умения на учениците. Резултатите от изследването доказват наличието на значителен напредък у изследваните ученици по следните критерии: смислово единство на текста, езикова свързаност и техническо оформление на текста.
Ключови думи: комуникативноречева компетентност, ученици, начална училищна възраст, емпирично изследване, умения за създаване на текст, графични модели, неврографика

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailОбразователни (транс)формации след COVID-19 – промени и възможности Default ThumbnailQuestioning the Role of Moral AI as an Adviser Within the Framework of Trustworthiness Ethics Default ThumbnailМоралното въображение и етическата компетентност могат да се развиват и в университета Default ThumbnailЗаконодателни, организационни и управленски основи за свързаността между формалното и неформалното образование в България
Етикети: графични моделиемпирично изследванекомуникативноречева компетентностначална училищна възрастневрографикаумения за създаване на текстученици

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Анализ на резултатите от проведено проучване за нотната грамотност на студенти – бъдещи педагози

Следваща статия

Правилна организация и проблеми в процеса на изграждане на предметно-развиващата среда в детската градина през обектива на компетентностния подход

Следваща статия

Правилна организация и проблеми в процеса на изграждане на предметно-развиващата среда в детската градина през обектива на компетентностния подход

Сп. „Педагогика“, книжка 6/2024, година XCVI

Променят критериите за получаване статут на защитено училище

Променят критериите за получаване статут на защитено училище

Последни публикации

  • Кучето и първият принцип на механиката
  • Зам.-министър Михайлова представи мерките на България за разширяване на обхвата на професионалното образование на форум на страните от Г-7
  • Дървото носи топлина
  • Мозъкът ни е по-умен от изкуствения интелект
  • Ученици представят бъдещите си професии пред кандидат-гимназисти
  • Огнеборците на ПМГ – Кюстендил, са републикански шампиони
  • Иновативен STEM център за деца със специални образователни потребности отвори врати в София
  • Прием в „Медицинска техника“ в Русе наесен
  • Плащане на болнични след работа в друга държава
  • За обидните думи
  • Издателство „Аз-буки“ търси студенти за практика
  • Нова структура на училищното образование най-рано след две години
  • 13 отбора от столични училища се включиха в интердисциплинарен турнир „Деца на науката“
  • INSAIT и ETH Цюрих представят най-мащабното проучване на математически доказателства, генерирани от изкуствен интелект
  • Връчиха отличията на лауреатите от XVIII национален конкурс „Морско конче“
  • Над 120 ученици от Видин се запознават със съдебната система
  • Снимка на броя: Огнено шоу
  • Издателство „Аз-буки“ с ново дигитално присъствие
  • Излъчиха царици на буквите
  • Атестирането на учителите се отлага за учебната 2026/2027 г.
  • Държавата подкрепя 2500 деца с таланти
  • Отличия за млади благотворители

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"