Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Centralisation And Decentralisation In Higher Education: A Comparative Study Of Hungary And Germany

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
20-10-2021
в Uncategorized
A A

Carla Liege Rodrigues Pimenta, Zoltán Rónay,
András Német
Eötvös Loránd University (Hungary)

https://doi.org/10.53656/ped2021-8.07

Abstract. The main focus of this article is on comparing the centralisation and decentralisation in higher education in Hungary and Germany. This study explores trends in implementing quality assurance measures in higher education. It employs the methodology of document analysis to identify differences between the two nations in the level of autonomy they accord to higher education institutions in regulating quality assurance standards. Data collected from these documents demonstrate that the two countries have divergent approaches to higher education governance. In the Hungarian higher education system, management is centralised and monitored by the national government. This state control indicates limited autonomy amongst higher education institutions to organise academic programs. In contrast, the German legal documents examined in this study indicate a belief in the need to guarantee the quality of learning, teaching, research, academic freedom, gender equality, and institutional autonomy. The data collected reveal the close relationship between governance and quality assurance in discourses regarding the accountability, transparency, and freedom of stakeholders.
Keywords: quality assurance of higher education; governance and management; institutional autonomy; policy evaluation; comparative study

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailИзползване на статистически методи и ИКТ за представяне на преобладаващ личностен тип в класа Default ThumbnailОценяване и акредитация на българското висше образование: проблеми и решения в период на дигитална трансформация Default ThumbnailВъзприемането и осмислянето на художествен текст в начален етап на основната степен на образованието в контекста на използването на междупредметни връзки (през погледа на преподавателя) Default ThumbnailАтосекундното обучение – метафора на днешното образование

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Factors Impacting The Effective Citizenship Values Of Secondary School Students Within The Scope Of Social Studies Education

Следваща статия

Innovative Teachers, Who Are You? Innovative Teacher Analysis In The Light оf The Model оf The ‘Big Five’ Personality Traits

Следваща статия

Innovative Teachers, Who Are You? Innovative Teacher Analysis In The Light оf The Model оf The ‘Big Five’ Personality Traits

За приобщаването, обучението и развитието на деца и ученици с интелектуални затруднения

Сп. „Педагогика“, книжка 8/2021, година XCIII

Последни публикации

  • С дъх на море
  • Как да докажем трудовия си стаж от друга държава?
  • Възходът на духа
  • Министерствата на отбраните
  • УНСС отличи най-добрите си студенти
  • Вестникарска работилница на „Аз-буки“ в Разград
  • Бивши ученици от Eзиковата гимназия в Сливен учредиха стипендии
  • Признание за педагогическа работа
  • Започва работа по нови промени в Просветния закон
  • Училище без телефони и с активно начало на деня
  • Празник на химията 2026
  • Хоризонтът на паметта
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Наградиха трите победителки в XV издание на Националната програма „За жените в науката“
  • Близо 90 компании се запознаха с новата програма за дуално обучение – „ДОМИНО 2“
  • „Аз-буки“ награди автори на научни статии
  • В Министерския съвет: Над 17 млн.лв. за нови градини, училища и спортни площадки
  • Подготовката за кризи влиза в училищата
  • Училището в село Орешак с нов кабинет по български език и литература
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Без телефони в клас и с ограничаване на достъпа до социални мрежи предпазваме децата си
  • Софийският университет отбеляза патронния си празник
  • Близо 400 учители се включват в специализирани курсове за практически умения

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"