Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 4/2021, година XCIII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
01-06-2021
в Съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.
A A

ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ

Дигиталната компетентност – потребност и основа на съвременната функционална грамотност

Марияна Николова, Ренета Савова
Великотърновски университет „Св. cв. Кирил и Методий“

https://doi.org/10.53656/ped2021-4.01

Резюме. В статията са анализирани ключовите компетентности съгласно Европейската референтна рамка и нормативните документи и стандарти в България за повишаване качеството на образованието….

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

Въвеждането на геометрична вероятност в ХI клас

Борислав Лазаров
Институт по математика и информатика – Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/ped2021-4.02

Резюме. В статията са представени идеи за връзка между класическа и геометрична вероятност, които биха могли да подпомогнат преподавателите при операционализирането на учебната програма за общообразователна подготовка в ХІ клас…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

Студентски нагласи относно планирането на персонално електронно портфолио

Галина Георгиева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-4.03

Резюме. Създаването на персонално електронно портфолио изисква съответният автор да има ясна визия относно значимите си личностни особености и постижения и да познава особеностите и изискванията на онлайн аудиториите на е-портфолиото…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Процесът на приобщаване и ценностната система на учителя

Петя Марчева-Йошовска
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“

https://doi.org/10.53656/ped2021-4.04

Резюме. Във фокуса на настоящата статия е положен един от множеството проблеми на приобщаващото образование – компетентностите на българския учител, комплекс от знания, умения, опит и ценности, свързани с преподаването…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

Kлъстери за трансфер на знание и технологии, или приносът на вис-шите училища за развитие на икономиката

Гергана Димитрова, Меги Дакова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-4.05

Резюме. В основата на икономическия растеж е способността да се създават знания, които да се превръщат в реален икономически резултат. Това обуславя нарастващата значимост на научните изследвания и иновациите за просперитета и устойчивото развитие на всяка икономика…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Ключовите компетентности през погледа на учителите по природни науки – резултати от проведено проучване

Йорданка Стефанова, Петя Герасимова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-4.06

Резюме. В статията са представени резултатите от проведено изследване относно представата на учителите по природни науки за ключовите компетентности….

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Opportunities to Participate in Making Decisions for Migrant Children

Ophelia Kaneva
Agency OZON – Sofia (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2021-4.07

Abstract. In the intense pursuit of the states and the international organizations to address the challenges of migrant processes, the focus on child security neglects the value of the migrant child’s personality…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Развитие на коучинг умения на училищни лидери

Лъчезар Африканов
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-4.08

Резюме. В статията се въвежда темата за развитието на коучинг уменията на училищните лидери…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Равнище на формираност на социолингвистични и социокултурни компетентности в начална училищна възраст според родителите

Ирена Райкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-4.09

Резюме. В настоящата статия се анализират данните, получени от анкетно проучване, имащо за цел да установи равнището на формираност на социолингвистични и социокултурни компетентности на учениците в началния етап на основната образователна степен според родителите…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

The Influence of the Environment on the World of the Learning Disabled

Dana Barak Harel
South-West University “Neofit Rilski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2021-4.10

Abstract. This article focuses on the influence of the environment on the functioning of the students with learning disabilities, with reference to applied aspects related to the interaction of the individuals with their environment…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 1/2021, година XCIII Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 2/2021, година XCIII Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 7/2021, година XCIII Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Учени и млади

Следваща статия

С четка и перо

Следваща статия
С четка и перо

С четка и перо

Красотата ражда красота

Красотата ражда красота

Вълшебни мигове от детството

Вълшебни мигове от детството

Последни публикации

  • Премиер и министър откриха обновена детска градина и училище в община Симитли
  • Валентина Камалиева, началник на РУО – Бургас: Усилията ми ще са насочени към насърчаване културата на учене и взаимодействието с родителите
  • Докторантка на INSAIT е сред примерите за успешни млади европейски изследователи на ЕК
  • Информационни табла в училищата по повод въвеждането на еврото
  • Снимка на броя: Пожарна безопасност
  • Индустрията на научните измами се разраства: Необходими се спешни мерки, тъй като възходът на генеративния изкуствен интелект допълнително улеснява създаването на фалшива наука
  • Право на платен отпуск при смърт на близък: какво предвижда законът
  • Ръководителите на училищата в София обсъдиха приоритетите за новата учебна година
  • За един малко познат медицински термин
  • Изкуственият интелект влиза в учебните програми
  • Мият дворовете на над 170 училища в София
  • Правителството одобри нов институт за българската диаспора
  • Шестима младежи са част от втория випуск на стипендиантската програма на INSAIT
  • Медицинските специалисти в детските градини и училищата вече имат достъп до електронни здравни данни на децата
  • Висши училища откриват новата академична година
  • Децата от софийското 40. СУ „Луи Пастьор“ с екоприключение в края на лятото
  • Дни на иновациите в образованието
  • Повече отпуск за хора с намалена работоспособност – какво казва законът
  • Диагнозата не е пречка за обектива на фотографа Анна Йончева  
  • Училище за… лешояди
  • Учениците от ПГ „Св. Климент Охридски“ в Елхово показват отлични резултати по математика и български език на изпитите в X и XII клас
  • Тинк танк – що е то и има ли място в езика ни

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"