Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2017 Брой 31, 2017

За названията на фирми (I част)

в Брой 31, 2017
Reading Time: 1 min read
A A

При образуването на имена на фирми правила и изисквания на практика няма.

  • About
  • Latest Posts
v.genkov@azbuki.bg
Latest posts by v.genkov@azbuki.bg (see all)
  • Нова възможност за млади учени - 23/08/2023
  • Очакват 63 000 първокласници на 15 септември - 23/08/2023
  • Майсторина дебатите - 23/08/2023

Водеща роля имат личните предпочитания и езиковият вкус. Все пак трябва да се има предвид, че фирменото название има не само идентифицираща и информативна, но и рекламна функция. Затова е подходящо названието да съчетава рационална информация за областта на дейност на фирмата с определени рекламни внушения, насочени към привличане на вниманието, събуждане на позитивни асоциации, създаване на положителен обществен образ на именувания обект.

Основните похвати за създаване на имена на фирми са следните:
1. Използване на нарицателни съществителни имена и на словосъчетания от общоупотребимия език: Феерия, Стил, Чар, Гръцки стил, Храна за всеки, Всичко за кафето, Вкусни мечти, Слънчев плод, Златна пчела, Дигитален свят, Атрактивни компютърни системи.
2. Използване на собствени имена: антропоними (Аглика, Деница, Линда, Стенли, Грег, Краси), имена на исторически личности (Хан Крум, Капитан Петко войвода, Кольо Фичето, Платон, Диоген, Марко Поло, Дикенс), топоними (Плевен, Поморие, Виена, Ла Валета, Измир, Марица, Вит, Пирин, Беласица, Еледжик, Тракия, Лудогорие, Уолстрийт), теоними (Перун, Селена, Ирида), митоними (Аргус, Пегас, Дедал), космоними (Орион, Еридан, Вечерница), имена на литературни герои (Мечо Пух, Аладин, Гъливер, Пепеляшка) и др.
3. Словообразуване, при което обикновено се съчетават структурни елементи с информативна (напр. агро, техно, тур, строй) и рекламна (напр. елит, лукс, топ, мега, супер, шанс, корект) прагматична насоченост: Агролукс, Агрошанс, Агротоп, Агроелитконсулт, Спортелит, Елитстрой, Елиттурс, Мебеллукс, Хидролукс, Клималукс, Авторай, Автоподем, Аутоперфект, Мегатранс, Мегадом, Мегаинвест, Мегакомерс, Мегаконсулт, Супердом, Супертранс, Топсервиз, Топ-Консерв, Топспед, Газкомфорт, Технокорект, Туршанс.

 

Проф. д-р Диана Благоева
работи в Секцията за българска лексикология и лексикография на Института за български език.
Съавтор е на многотомния Речник на българския език, на неологични и други речници.

 

Четете повече в бр. 31, 3 – 9 август 2017 г.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: +359 2 425 04 70

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Етикети: Написаното остава
СподелянеTweet
Предишна статия

Педагогика, година LXXXIX, книжка 6, 2017

Следваща статия

Уча и работя в България

Следваща статия
Уча и работя в България

Уча и работя в България

Нужните реформи във висшето

По-високи минимални заплати от 1 септември

Злато и бронз по информатика

Злато и бронз по информатика

Последни публикации

  • Българските висши училища се представят в Северна Македония
  • Нов срок за кандидатстване по програма PROMYS
  • 30 000 безплатни електронни ресурса в „Дигитална раница“
  • МОН въвежда национално входно равнище в IX клас
  • Сънародници издигат паметник на светите братя Кирил и Методий в Малага
  • Висшистите предпочитат България
  • Обявяват Рейтинговата система на висшите училища за 2023 г.
  • Министър Галин Цоков: Средствата за децата със специални потребности нарастват със 7% през 2024 г.
  • Осем медала за младите информатици
  • Над 1000 студенти от Украйна учат в български висши училища
  • МОН организира форум за дигиталното бъдеще на образованието
  • Родители и учители с нова форма на сътрудничество
  • Базата в Антарктида отваря преди Коледа
  • Мишката няма да изяде книжката
  • Млади поети… себе си искат да разберат
  • Илайда – феята на балета
  • Учене чрез игра
  • „Еразъм“ дава възможност за прилагане на нови идеи
  • Бъдещето на образованието
  • Какво е да си българин днес
  • 130 години СУ „Св. Климент Охридски“ в Ловеч
  • Тараклийският университет става филиал към Русенския

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Абонамент
  • en_US

© 2023 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In