Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Математика и информатика Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2022 г.

Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2022, година LXV

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
27-02-2022
в Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2022 г.
A A

НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКИ СТАТИИ

The Influence of Collaborative Learning on Students’ Achievement in Examining Functions with Parameters in Dynamic Software Environment

Radoslav Bozic 1), Djurdjica Takaci 2), Milan Grujin 3)
1) Educons University – Novi Sad (Serbia)
2) University of Novi Sad (Serbia)
3) Ministry of Education – Novi Sad (Serbia)

https://doi.org/10.53656/math2022-1-1-the

Abstract. In this paper, the influence of collaborative learning of functions, algebraically represented as functions with parameters, in GeoGebra environment is analyzed…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Convolutional Neural Networks in the Task of Image Classification

Larisa Zelenina,
Liudmila Khaimina, Evgenii Khaimin,
D. Khripunov, Inga Zashikhina
Northern (Arctic) Federal University named after M.V. Lomonosova (Russia)

https://doi.org/10.53656/math2022-1-2-con

Abstract. Convolutional neural networks are acquiring general acknowledgement for diverse application areas. The article describes the process of solving the task of images classification using convolutional neural networks…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ

Developing Problem Solving Competency Using Functional Programming Style

Muharem Mollov 1), Petar Petrov 2)
1) “Paisii Hilendarski” University – Plovdiv (Bulgaria)
2) “Prof. Assen Zlatarov” University – Burgas (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2022-1-3-dev

Abstract. This paper is dedicated to the challenges of the education that high school students are facing while developing specific competencies related to the functional programming style (FPS)…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Innovative Proposals for Database Storage and Management

Yulian Ivanov Petkov,
Alexandre Ivanov Chikalanov
University of Library Studies and Information Technologies – Sofia (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2022-1-6-inn

Abstract. At present, the problem of storing large data sets as a source of artificial intelligence acquires a geopolitical and strategic character…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Криптография и криптоанализ с MS EXCEL

Деян Михайлов
Икономически университет – Варна

https://doi.org/10.53656/math2022-1-4-kri

Резюме. В статията са дадени примери за реализация в средата на MS Excel на три добре познати криптографски алгоритъма – шифрите на Цезар, на Виженер и на Хил…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Application of Mathematical Models in Graphic Design

Ivaylo Staribratov, Nikol Manolova
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2022-1-5-app

Abstract. The article shares the practical experience in creating graphic design in the implementation of projects in the field of applied information technology…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ВЪПРОСИ НА ПРЕПОДАВАНЕТО

Контекстуално прекодиране

Юлия Нинова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/math2022-1-7-con

Резюме. В статията се разглежда един не напълно решен дидактически проблем, до който се докосват редица автори – психолози и методици…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Двупараметрична задача за оптимално разпределение на ресурси

Росен Николаев, Танка Милкова
Икономически университет – Варна

https://doi.org/10.53656/math2022-1-8-dvu

Резюме. Методите на линейното оптимиране са добре известни в литературата и практиката като едни от най-ефективните методи за оптимизиране на икономически явления и процеси…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


КОНКУРСНИ ЗАДАЧИ

Решения на задачите от брой 6, 2021

https://doi.org/10.53656/math2022-1-9-res

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 2/2022, година LXV Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 3/2022, година LXV Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 5/2022, година LXV Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 6/2022, година LXV

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Решения на конкурсни задачи брой 6, 2021 г.

Следваща статия

Педагогическото взаимодействие родители – деца – учители – основа за пълноценно развитие на детската личност в предучилищна възраст

Следваща статия

Педагогическото взаимодействие родители – деца – учители – основа за пълноценно развитие на детската личност в предучилищна възраст

Храненето като компонент на спортната подготовка

Бинарните уроци по физика и астрономия

Последни публикации

  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"