"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Facebook
Wikipedia
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Legal advice
  • Contact
  • Subscribe now
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Legal advice
  • Contact
  • Subscribe now
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Bulgarski Ezik i Literatura-Bulgarian Language and Literature Content of Bulgarian Language and Literature, 2019

Formation of Reading and Comprehension Skills in a Multicultural Environment: the Viewpoint of Contemporary Authors of Children‘s Literature

in Content of Bulgarian Language and Literature, 2019

Mr. Daniel Polihronov, PhD student
Sofia University „St. Kliment Ohridski“

Abstract. The problem of the formation of pupils’ reading and comprehension skills in a multicultural environment during literacy period in the first grade on the basis of qualitative (interpretative) analysis of interviews with 11 contemporary authors of children’s literature. This paper presents the opinion of contemporary authors of children’s literature on the role of texts they create in the period of literacy in a multicultural environment in the first grade. As a result of the conducted empirical study it was concluded that for the formation of literary competences in pupils it is necessary to refine the selection of literary texts and methodological approaches and tools we work in accordance with the contemporary pedagogical trends.
Keywords: literature for children; reading skills; comprehension skills; multicultural environment; interview; interpretative analysis

 

Log in to read the full text
shareTweetshare
Previous article

Универсалност и игрови характер на приказното произведение. Рецепция

Next article

Christian Humility and Civic Implacability in the Children’s Works of Konstantin Velichkov

Next article

Christian Humility and Civic Implacability in the Children’s Works of Konstantin Velichkov

Training Programmes for Teachers of Bulgarian Language and Literature and Foreign Languages Aimed at Acquiring Professional Qualifi cation Levels (PQL)

Where is the Multimodal Classroom?

Последни публикации

  • Трудното лесно
  • Разговорите за атестиране на академичния състав продължават
  • Трима директори с приз „Св. Иван Рилски“
  • 232,6 млн. лева за ръст на учителските заплати и догодина
  • По-високи такси в 16 държавни висши училища
  • Трудната математика
  • Първият звънец на 7 септември от 2023-а
  • Новооткрито дърво носи името на Ди Каприо
  • Мощен трус на Марс
  • Невропротези ще позволят на пациенти да проходят
  • Два метра и два термометъра
  • От полюс до полюс
  • 6 от 6 за математиците на Балканската олимпиада
  • Гласът на младите
  • Още 562 млн. евро за „Хоризонт Европа“
  • Искат еквивалентност и признаване на дипломите
  • Иновации в действие във видинската Езикова
  • Едновременно училище и дом
  • Между STEM лабораторията и библиотечния кът
  • STEAM център заработи в детска градина
  • Как се създава автосимулатор
  • Проф. д-р Лучия Антонова, директор на Института за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ – БАН: Езикът е огромен жив организъм
  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Legal advice
  • Contact
  • Subscribe now

© 2019 "Az-buki" National Publishing House

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US