Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Pазвитие на компетентности за описание на родния край

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-06-2023
в Uncategorized
A A

Ани Епитропова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.02

Резюме. Това проучване изследва формирането на ключови и специфични предметни компетентности за описване и представяне на родния край като интегративно ядро на обучението по родинознание. Статията представя процеса и резултатите от експерименталното обучение на студентите в академичния курс по методика на обучението по човекът, природата и обществото. Обосновава се приложимостта на създадения дидактичен модел, включващ алгоритъм за описание и когнитивен цикъл за обучение, насочен към развитие на ключови и специфични за предмета компетентности, които студентите – бъдещи начални учители, трябва да демонстрират в преподавателската си работа. Резултатите от проучването аргументират използването на дидактичния модел в подготовката на бъдещи учители с цел формирането и развитието на компетентности, както и възможността за прилагането му в адаптирани варианти към разнообразно съдържание и области на компетентност.
Ключови думи: компетентности; оценяване на устойчивостта; системно мислене; алгоритъм за описание

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКонференция на тема „От черната смърт до холерата. Борбата срещу епидемиите в историческа перспектива, XIV – XIX в.“ Default ThumbnailЕтнонимът „Българи“ в ранносредновековните арменски текстове Default ThumbnailДедукция на категориите в една дефиниция за изкуство Default ThumbnailEffectiveness of an Experimental Program for Educating Students to Efficiently Implement Art-Viewing Activities in Early Art Education

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Мултисензорността – един различен подход в съвременното изобразително изкуство

Следваща статия

Социалните иновации като потенциал и възможен подход за образователно и социално включване

Следваща статия

Социалните иновации като потенциал и възможен подход за образователно и социално включване

Социално-комуникативни компетенции в предучилищна възраст

Играта като алтернативна терапевтична интервенция при деца със синдром на хиперактивност с дефицит на вниманието

Последни публикации

  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“
  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Приеха на първо четене промени в Просветния закон

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"