Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Войната в Украйна в ракурса на предизборната кампания за 49-ото обикновено народно събрание

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
13-07-2023
в Uncategorized
A A

Боряна Райчева-Данаилова
Университет за национално и световно стопанство

https://doi.org/10.53656/voc23-351voin

Резюме. Кризата в политическото говорене у нас (2022 – 2023 година) беше силно повлияна от започналия официално на 24 февруари 2022 година военен конфликт в Украйна. Войната, която разтърси политиката на международно ниво, разкри дебелите червени линии между политическите субекти в България, задълбочавайки парламентарната криза, достигнала състояние на колапс през последната година и половина. А медиите – умишлено или не, се превърнаха в свидетел и съучастник на случващото се.
Актуалността на избраната тема е продиктувана от необходимостта от анализ на политическото говорене по отношение на военния конфликт в Украйна по време на предизборната кампания за петите поред предсрочни парламентарни избори в България (02.04.2023). В анализа авторът се позовава на посланията от страна на политическите формации и позицията, която те заемат по отношение на войната, както и медийното им отразяване. Представени са позициите на медийни експерти. Разгледани са и социологически проучвания, които показват отношението на избирателите по поставения въпрос.
Целите на разработката са да се направи опит да се анализира поведението на основните политически субекти у нас по отношение на войната в Украйна, позицията, която заемат, както и посланията, които отправят към гласоподавателите; да се разгледат резултатите от стратегията на всяка от партиите и доколко тя е успяла да повлияе на изборния резултат; да предложи прогноза относно бъдещото развитие на партиите (възможни и невъзможни партньори) в ракурса на политическото им говорене, свързано с военния конфликт.
Предизборната кампания за 49-ото обикновено народно събрание беше белязана от темата за войната в Украйна и постави необходимостта политическите субекти ясно да дефинират позицията си относно конфликта и пред избирателите, и пред своите конкуренти, но и бъдещи потенциални партньори в опита за съставяне на кабинет. В настоящата несигурна вътрешнополитическа и международна обстановка българският избирател демонстрира нужда от ясно заявени и категорични позиции, в които да припознае своите убеждения.
Ключови думи: предизборна кампания; парламентарна криза; предсрочни избори; хибридна война; конфликт; пропаганда; фалшиви новини; дезинформация

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailДвижение и здраве – скачам, тичам и се забавлявам, но на пътя аз внимавам Default ThumbnailИма ли у Спиноза „твърде много Бог“ – щрихи към Хегеловата интерпретация? Default ThumbnailДигитализация на учебния процес с междупредметни връзки (математика, физика и информационни технологии) и изкуствен интелект Default ThumbnailАспекти на речевата агресия в българския и в чешкия политически дискурс

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Отбранителните способности на механизираните и танковите формирования – предизвикателства и значимост

Следваща статия

Децентрализирани социални медии

Следваща статия

Децентрализирани социални медии

Изкуственият интелект в здравния PR

Сп. „Професионално образование“, книжка 3/2023, година XXV

Последни публикации

  • За една година над 5000 души валидираха професионалните си умения
  • Столичната 49. ДГ „Радост“ откри STEM център за малки изследователи
  • 3D мапинг или как се става визуален артист
  • Детството влиза в нова ера
  • Социалните мрежи водят до психични проблеми сред децата
  • „Тех Арена“ с 600 места отвори врати в Техническия университет в София
  • Национално издателство за образование и наука „Аз-буки“ с ново онлайн пространство
  • Скърбящият воин пази паметта на героите от 1885 г.
  • Децата диктуват дневния ред
  • Млади таланти творят наука
  • Снимка на броя: Пространство за експерименти
  • Наградиха победителите в Националния конкурс „Изучаваме света с ГИС“
  • Гергана Стоянова, първи гост на Студио „Аз-буки“: „Да“ на изкуствения интелект в училище, но първо да научим децата да учат (ВИДЕО)
  • Училищната общност на 131. СУ отбеляза неговата 40-годишнина с концерт в НДК
  • Промяна в обществените нагласи у нас към приоритетите в средното образование
  • Парламентарната комисия по образованието и науката подкрепи проектобюджета, който предвижда 5,813 млрд. евро за сектора
  • Два родни университета сред най-устойчивите в света
  • В Министерския съвет: 92 млн.лв. за обезщетения в образованието
  • Благотворителна изложба с рисунки на ученици помага на болни деца
  • Таня Михайлова поздрави учениците от ПГ по механоелектротехника в Ловеч с открития нов STEM център
  • Пътна безопасност в детската градина по проект на МОН
  • Ученици от ПГ „Проф. Минко Балкански“ – Стара Загора, заснеха филм по мотиви от „Под игото“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"