Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Възможности за изграждане на междупредметни връзки математика – информатика

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-01-2025
в Uncategorized
A A

Елена Каращранова, Ирена Атанасова, Надежда Борисова
Природо-математически факултет
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-6-2-opp

Резюме. Изграждането на междупредметни връзки в обучението спомага както за постигането на трайни знания, така и за придобиването на практически умения. Настоящата разработка представя възможности за разработване на обучителни ресурси, които да подпомагат преподаването по математика чрез установяване на междупредметни връзки с информатиката. Примери за такава връзка между учебния материал по математика и информатика са разгледани чрез програмни решения на математическите проблеми. Резултатите могат да се внедрят в практиката, като разработените дидактически учебни материали се използват реално от учители по математика и информатика.
Ключови думи: междупредметни връзки, практическа математика, информатика, симулации, Python

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailРелевантни ли са утвърдените таксономии за обучение в електронна среда? Default ThumbnailРолята на дигиталната компетентност в училищното историческо образование Default ThumbnailВъзприемането и осмислянето на художествен текст в начален етап на основната степен на образованието в контекста на използването на междупредметни връзки (през погледа на преподавателя) Default ThumbnailИзползване на Visual Basic for Applications в Excel за развитие на уменията на учениците в областта на програмирането
Етикети: Pythonинформатикамеждупредметни връзкипрактическа математикасимулации

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Върху задача 3 от Международната олимпиада по математика 2024 година

Следваща статия

Анализ на размерностите – необходимо условие за прилагане на математически модели

Следваща статия

Анализ на размерностите – необходимо условие за прилагане на математически модели

Методът на спомагателните успоредни равнини при изследване вида на сеченията на тор с равнина

Използване на Visual Basic for Applications в Excel за развитие на уменията на учениците в областта на програмирането

Последни публикации

  • Наши изследователи търсят как да заменят в батериите скъпия литий с евтиния натрий
  • Българските ученици с четири медала от Младежката международна олимпиада по астрономия и астрофизика
  • Красива заплаха се разпространява в САЩ
  • Сдружение „Младежки гвардейски отряди“ заведе по Програма „Еразъм+“ ученици и студенти на аудиенция при папа Лъв XIV
  • В СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Крупник всяко дете получава шанс да открие силните си страни, да мечтае и да се развива
  • Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици
  • Обучение за работа с данни ще помогне за по-точни анализи на резултатите от външните оценявания
  • Да използваме ли думата рутина в новите ѝ значения?
  • Проект на МОН с отличие за подобряване на хранителните навици на децата в детските градини
  • „Пресичам безопасно с TEDI“ гостува в ОУ „Антон Страшимиров“ – Бургас
  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София
  • Защо е важно да разграничаваме трудовия стаж от професионалния опит
  • Снимка на броя: Малките пекари
  • Доцент д-р Боряна Иванова, ректор на Аграрния университет – Пловдив: Бизнесът в сектора предпочита нашите кадри
  • INSAIT създаде модел, който дава на роботите триизмерен пространствен интелект
  • Приобщаването и интеграцията са във фокуса на работата на МОН
  • Техническата професионална гимназия „Никола Й. Вапцаров“ в Радомир отбелязва 100 години
  • Националната агенция за оценяване и акредитация връчва първи годишни отличия за добри практики
  • Министър Красимир Вълчев: Важно е учителите да възпитават
  • Министър Красимир Вълчев свиква извънредно съвещание с началниците на Регионалните управления на образованието за сигурността в училищата
  • Игри на родолюбието в Смолян
  • В Министерския съвет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"