Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Utilizing Geographical Information System for Mapping Schools Distribution. Case Study: the 4th Lower Secondary in Florina City, Greece

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
04-04-2025
в Uncategorized
A A

Ilias Solakis, Irena Atanasova
South-West University “Neofit Rilski” – Blagoevgrad, (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2025-1-6-uti

Abstract. The Geographic Information System (GIS) is still a special tool for mapping schools, comprehending urban planning, and allocating educational resources. In order to demonstrate the value of utilizing GIS techniques to support educational planning authorities, the study conducted a GIS analysis for the distribution of lower secondary schools in Florina,Greece, to comprehend, reorganize, and resolve the issues with the schools’
distribution, availability, and placement in Florina City. Education and population data gathered from authorities were incorporated into a Geodatabase for the study area. The research region’s school accessibility, student density, and location distribution are all understood through the use of spatial analyses.  The analysis’s findings help the Greek authorities make better planning decisions, address current and upcoming issues with providing public schools to citizens, and – above all – improve educational services by identifying services, students, density, directional growth of the schools, and served and unserved populace. The findings revealed two regions with school deserts that need new schools: initially the 4th Lower-Secondary School (Gymnasium) of Florina and possibly in the future the 5th Lower-Secondary School (Gymnasium) of Florina.
Keywords: geographic information system (GIS), QGIS, school mapping, planning, educational facilities, school desert

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailChallenges To The Multimodal Transport Networks Based On Sustainable Growth In The Volume Of Containerized Cargoes Default ThumbnailMultilevel Demand For Sea Transportation. Correlation Between Baltic Dry Index (Bdi) And Coaster Shipping Prices For Sea Routes Between Baltic Seaports And Mediterranean Seaports Default ThumbnailЗначение на концепцията Bewegungskindergarten за физическата активност и здравето на децата Default ThumbnailРозовомаслената индустрия в България през периода oт началото на Голямата депресия до началото на Втората световна война
Етикети: educational facilitiesgeographic information system (GIS)planningQGISschool desertschool mapping

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Digital Competency Self-assessment of Computer Science Teachers in Bulgarian Secondary Schools

Следваща статия

Addressing Data Literacy in Information Systems Education

Следваща статия

Addressing Data Literacy in Information Systems Education

Сп. „Математика и информатика“, книжка 1/2025, година LXVIII

The Specific Distortion of Reality in Children’s Drawing

Последни публикации

  • По пътя към българските корени
  • Наши учени създават заместители на пестициди
  • Амбицията да си върнеш статута на гимназия
  • Кофеинът забавя стареенето
  • 320 седмокласници със 100 точки на НВО по матeматика
  • Над 2500 ръководители на образователни институции ще се учат да управляват европроекти
  • 7017 кандидати за Пловдивския университет
  • Да направиш видимото достъпно
  • Три вълнуващи дни по лентата на късото кино
  • Лесотехническият университет обучи 110 горски служители
  • Млади спасители в действие
  • Премиерът Росен Желязков: Нито едно дете не трябва да бъде оставено извън образователната система
  • Спекулирам или правя предположение
  • Къде се осигуряваме, когато работим зад граница?
  • Снимка на броя: Куклен свят
  • Проф. Амелия Личева, декан на Факултета по славянски филологии в Софийския университет „Св. Климент Охридски“: Важно е не само дали, а и какво четеш
  • „Аз-буки“ издаде учебно помагало по български език за прогимназиален етап
  • Дебати за таксите за платено висше образование
  • Зам.-министър Емилия Лазарова: Външните инспектори на НИО са мотиватор и коректив за развитие на детски градини и училища
  • В Созопол се проведе конференция за автоматизация на дискретното производство
  • Еврокомисията с нова стратегия за превръщане на Европа в световен лидер в науките за живота
  • Голяма филмова награда за Емил Спахийски

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"