Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Техниката „Смеси се“ като допълнителна възможност за развиване на чуждоезикова компетентност

Ivo Hristov от Ivo Hristov
13-10-2023
в Uncategorized
A A

Хилда Терлемезян
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2023-8.7

Резюме. Техниката „Смеси се“ има потенциала да развие както говорните умения на изучаващите чужд език, така и тяхната акуратност по отношение на граматика и лексика. Целта на настоящото изследване е да представи техниката с всичките ѝ разновидности, да очертае нейните предимства и недостатъци и да провери ефективността ѝ по отношение на развиване на акуратността при образуване на изречения в сегашно просто време. Изследването е проведено с 88 ученици от IV клас, разделени в две групи – експериментална и контролна, през учебната 2021/2022 г. Резултатите от изследването са анализирани по пет показателя, като представянето на експерименталната група е средно с 9,4 % по-добро от това на контролната група. Тази процентна разлика дава основание да се счита, че техниката „Смеси се“ е ефективно упражнение, което подобрява уменията на учащите да прилагат знанията, свързани с изучаваната граматика. Освен това тя увеличава възможността за устна практика и раздвижва учащите в часа.
Ключови думи: смеси се; чужд език; сегашно просто време

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПублично-частното партньорство като отговор на предизвикателствата в образователния сектор Default ThumbnailПо някои въпроси за академичната глобализация и синергията в научните изследвания Default ThumbnailБинарният урок като средство за надграждане на задължителния образователен минимум по математика във втори клас Default ThumbnailУмението на студентите да създават педагогическа ситуация по български език в детската градина в контекста на компетентностния подход

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Връзка на критичното мислене с компетентностния подход в обучението по висша математика

Следваща статия

Suitability of Geography Textbooks for the Development of Critical Thinking of Lower Secondary School Students, Based on Bloom’s Taxonomy

Следваща статия

Suitability of Geography Textbooks for the Development of Critical Thinking of Lower Secondary School Students, Based on Bloom's Taxonomy

Технология за формиране на изследователски умения у учениците от начална училищна възраст в обучението по „Човекът и природата“

Сп. „Педагогика“, книжка 8/2023, година XCV

Последни публикации

  • 235 000 ученици с подкрепа за началото на учебната година
  • Благодаря ти, че усмихна деня ми!
  • Веселин Стефанов, директор на столичното 51. СУ „Елисавета Багряна“: Искаме да развием дуална форма на обучение в професионалните ни паралелки
  • Правилата за командировки – дневни, пътни и квартирни
  • Министър Вълчев откри Център за високи постижения в Сандански
  • Нов център в Сандански дава възможности за спорт, изкуство и подкрепа за 450 младежи
  • Италианският футболен тим Каляри ще си партнира с две столични училища
  • 61 млн. лв. за зелени и цифрови партньорства между бизнеса и науката
  • Над половин милиард лева инвестиции в над 2200 STEM центъра в страната
  • В асеновградско училище възпитават ценности с „Азбука на добродетелите“
  • Ново помагало по български език като чужд
  • INSAIT и България с огромен успех на топ световен форум за изкуствен интелект в САЩ
  • Снимка на броя: STEM център „Елисавета Вазова“
  • Изтъкнатият италиански българист проф. Бруни с диплома за чуждестранен член на БАН
  • Градът като учебна площадка
  • STEM центровете подобряват образователните резултати
  • Училището в Хаджидимово с нов STEM център
  • 68 деца върнати в класните стаи в Кюстендилска област
  • МОН инициира дебат за забрана на социалните мрежи за деца
  • Съветът на българските ректори и Унгарската конференция на ректорите се обединяват за общи политики
  • Новатор в химията взе голямата награда „Питагор“
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: продължаващата квалификация на учителите е ключова за качеството на образователната система

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"