Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Съвременни подходи за управление на стреса в училищната организация

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-04-2022
в Uncategorized
A A

Гл. ас. д-р Мирослав Терзийски
Югозападен университет ,,Неофит Рилски“ – Благоевград

https://doi.org/10.53656/ped2022-3.08

Резюме. Статията разглежда въпроси, свързани с изследване на проблемното поле на феномена на стреса в училищната организация. На основата на собствено анкетно проучване се представят възможности за организиране на работата по управление на стреса във функционалното пространство на дейностите в училище. Подчертава се високата социална значимост на тези дейности, които са особено важни в социалното и професионалното пространство на училищната организация. Целият спектър от социални отношения, разнообразието от комуникативни контакти, реализирани на различни нива и с различни категории участници в училищните отношения, обективно водят до възникване на ситуации, които могат да дестабилизират личността на учители и ръководители и да доведат до появата и развитието на стреса. В статията се представят съществени негови характеристики и фактори, определящи появата и начините за управлението му.
Ключови думи: училищна организация; стрес; учители; директори; управление на стреса

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНов учебник по руски език за начинаещи (ниво А1+) Default ThumbnailЛитературните произведения в учебните програми за VIII – XII клас в контекста на възпитанието и превантивната педагогика Default ThumbnailКогато стотните имат значение: скалиране и калибриране на индикатори в критериалната система на националната агенция за оценяване и акредитация Default ThumbnailMaritime Education and Training (met) Cybersecurity and iso/iec 27001:2022 from Maritime Academy of Asia and the Pacific (maap) Perspectives and Traditions

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Humane Education – Benefits and Challenges

Следваща статия

Една малко позната страница от българското методическо наследство: „граматиката в прогимназията. Насоки към творческо обучение“ (1937) на Петър Лаков и Павел Гетов

Следваща статия

Една малко позната страница от българското методическо наследство: „граматиката в прогимназията. Насоки към творческо обучение“ (1937) на Петър Лаков и Павел Гетов

Проблемът с дискриминацията в предучилищна възраст и засягането му в гражданското образование

Сп. „Педагогика“, книжка 3/2022, година XCIV

Последни публикации

  • 10. СУ „Теодор Траянов“ – 50 години успех
  • Изкуство от сърцето и душата
  • Талантливи деца със специални потребности с концерт в пловдивския Драматичен театър
  • 170 години просвета в Костинброд
  • Ученици създават дигитална книжка с 51 добродетели в детските очи
  • Училище, където знанието гради
  • Герои от приказките в образи
  • Ден на детето с мисия
  • Съветът на ректорите обсъди предизвикателствата пред висшето образование
  • РУО – София-област, отличи заслужили педагози и ученици
  • МОН развива диалога с бизнеса
  • Видинските клубове „Млади възрожденци“ проведоха дванадесета регионална среща
  • Опичай си акъла и ще си опечеш работата
  • Заплатата не е всичко: видове доплащания за труда ни
  • Средна такса от 1050 лв. за висше училище
  • Награди за талантите на Кюстендил
  • Изгражда се нов корпус към 201. ОУ в район „Панчарево“
  • Снимка на броя: „Ориент Експрес“ на жп гара Варна
  • Светлин Наков, предприемач в сферата на образованието и технологиите: Учителят вече не е говореща енциклопедия
  • Идеите на младите променят света
  • Висши училища с единен изпит по математика
  • „Европа в моето училище“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"