Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Проучване възприятията на студенти педагози за качество на онлайн курсове по време на пандемията COVID-19

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-05-2022
в Uncategorized
A A

Доц. Светлана Ангелова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“ – Филиал Враца
Доц. Евгения Тополска
Нов български университет

https://doi.org/10.53656/str2022-2-2-ped

Резюме. В отговор на промените, съпътстващи пандемията COVID-19, и на необходимостта от осъществяване на преход от присъствено към дистанционно обучение във висшите училища, статията представя резултати от проучване възприятията на студенти педагози за качеството на онлайн курсове. Целта на настоящата статия е да бъдат проучени възприятията на студенти педагози – бъдещи детски и начални учители, за качеството на онлайн курсовете „Методика на обучението по човек – общество и човек – природа“, „Приобщаващо образование“ и „Екологично възпитание“ по време на пандемията COVID-19. Проучването е проведено със 107 студенти педагози от Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий“ – Филиал Враца, през месец юни на акад. 2020/2021 г. след приключване на онлайн обучението през летния семестър. Инструментът за събиране на данни е разработения от A. Young и C. Norgard структуриран въпросник с айтеми от затворен тип, приложен тук в адаптирана версия и предоставен на респондентите чрез линк за достъп. Резултатите от проучването показват, че студентите имат положителни възприятия за качеството на онлайн курсовете, като цяло. Необходимо е обаче още повече да бъдат насърчавани да са активно участващи в онлайн курсовете, в това число, като се включват в онлайн дискусии, в други проактивни взаимодействия, също както и в изпълнението на разнообразни задачи, свързани с оценяването, отчитайки важността на целите. Независимо от изхода на кризата, породена от пандемията COVID-19, усилията в посока качество на онлайн курсовете и съответстващите възприятия на студентите ще продължават да бъдат на фокус, защото настъпилите промени в учебната среда придобиват все по-устойчив характер и бъдещето на образованието във висшите училища следва да се адаптира към тези промени.
Ключови думи: възприятие; качество на онлайн курс; студенти педагози; COVID-19 пандемия

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПриемна грижа за деца със специални образователни потребности (Поглед на социални работници и студенти педагози Default ThumbnailImplementation Of A Systematic Materials Selection Method In The Preliminary Design Of Propeller Shafts Default ThumbnailКризи и резилианс в образованието. За ползите и поуките от една пандемия Default ThumbnailIntellectual Property and Security in the Integrated Circuits Industry

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Предизвикателства пред образованието в България през призмата на пазара на труда в контекста на влиянието на епидемичната обстановка, свързана с COVID-19

Следваща статия

Preparation of Primary School Teachers for Communicative and Rhetorical Activity in School in the Context of their Practical Training

Следваща статия

Preparation of Primary School Teachers for Communicative and Rhetorical Activity in School in the Context of their Practical Training

Не(до)разгърнатият образователен потенциал на българските художествени музеи

Изследване нагласите на учителите за използване на ситуационни методи в работата им

Последни публикации

  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН
  • Държавата подкрепя 2500 деца с дарби през 2025 г.
  • Психоаналитикът проф. Моника Богданова: Ученето е усилие, а в последните години се сведе до забавление
  • Медиатор по призвание
  • Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми
  • Софийският университет е сред първите 50% от най-добрите в света в QS University Rankings 2026
  • Какво трябва да знаем за отпуска при две и повече деца
  • Национално състезание по пътна безопасност във Враца
  • Тържество на таланта
  • Бебешката зала в Габрово – възродената сцена за детски усмивки
  • Първо българско училище в Остин отпразнува края на учебната година
  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Споделянето е пътят към успеха
  • Форум за киберсигурността събра експерти
  • За целувката и изцелението
  • Три стипендии за деца с дарби от Фотоконкурса на „Аз-буки“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"