Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Preschool Teachers’ Knowledge, Perspectives and Practices in Stem Education: An Interview Study

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-12-2021
в Uncategorized
A A

Lyubka Aleksieva, Iliana Mirtschewa,
Snezhana Radeva
Sofia University “St. Kliment Ohridski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2021-6-6-pre

Abstract. Early STEM education has a great potential to support children’s development in constructing their own knowledge, in designing, discussing and testing ideas and finding solutions to different problems. Significant role in achieving the goals of STEM education is played by the teacher, who scaffolds the learning process, builds a creative learning environment, provokes children with open questions and guides them to test their hypothesis as young scientists, mathematicians, engineers and technology users. Preschool teachers’ knowledge and perspectives could seriously influence their practices in STEM education and respectively, the fulfilment of STEM learning outcomes. It is very important to explore in depth teachers’ views and experiences thus to plan and provide appropriate courses for their academic preparation or continuous professional development. While reviewing some popular misconceptions for STEM education amongst teachers, this paper presents the results of pre- and post-interviews conducted with teachers from Bulgaria in the framework of the European multilateral Erasmus+ project №2018-1-TR01-KA203-059568 “STEM for Pre-schoolers and Their Families” (PARENTSTEM) (2018–2021). The overall goal of this project was to increase family involvement in the STEM education process of early childhood children specifically coming from low socio-economic status. As a part of this goal implementation, the project aimed to extend conceptual and pedagogical knowledge of early childhood teachers on STEM. In the frame of the project the preschool teachers-participants in the study were provided with three teacher trainings (two international and one national) and were additionally supported with the intellectual outputs of the project. This paper attempted to identify teachers’ preliminary knowledge, awareness and attitudes towards STEM conceptualization and pedagogy and to describe the relative influence of the project teacher trainings and activities on them. The results of the research unambiguously demonstrated the need for training of preschool teachers in terms of STEM education, outlining the main focuses to be considered when constructing STEM courses intended for preschool teachers.
Keywords: STEM Education; early STEM; preschool teachers

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailComputer Models for Playing Billiards Using Frontal Shot Default ThumbnailEnglish Medium Instruction (EMI) and Maritime English Course: Higher Education Internationalization in Indonesia Default ThumbnailПриложение на иновационните технологии в обучението по теория и методика на физическото възпитание и спорта Default ThumbnailКонкурентно позициониране на висшите училища и дигитална транс­формация

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Неформални лингвистични турнири на работилница за знание

Следваща статия

Introduction to Computer Programming Through a System of Tasks

Следваща статия

Introduction to Computer Programming Through a System of Tasks

Конкурсни задачи брой 6/2021 г.

Решения на конкурсни задачи Брой 5, 2021 г.

Последни публикации

  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи
  • Министър Красимир Вълчев: Колкото по-рано включим децата в образователната система, толкова по-успешно ще бъде приобщаването им
  • Изданието „Написаното остава! Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера в БТА
  • Столичното 51. СУ откри новата учебна година с тържествен водосвет
  • Началникът на кабинета Таня Михайлова откри нов STEM център в НУ „Иван Вазов“ във Враца
  • Учебната година в ОУ „Неофит Рилски“ в Габрово започва с нов физкултурен салон и STEM център
  • ТУЕС с нов корпус в „София Тех парк“
  • Министър Красимир Вълчев в първия учебен ден: Учителите имат нужда от подкрепата ни
  • Ресурсен учител учи децата как да общуват с „различните“ от тях
  • Приветствие на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев за първия учебен ден
  • Най-новото училище в Германия е „Алеко“
  • Министър Красимир Вълчев открива учебната година в две училища
  • Литературен клуб „БългарЧЕТА“ към БУ „Звънче“ на Острова учи на любов към книгите
  • Децата от НУ в Стрелча учат миналото на региона в неформална среда
  • Връчиха рекордните 145 Национални дипломи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"