Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Позициониране на социалния педагог в превенцията на отпадането от училищно образование

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-02-2023
в Uncategorized
A A

Д-р Калоян Дамянов
Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование – София-град

https://doi.org/10.53656/ped2023-1.0

Резюме. Настоящата статия е провокирана от проведено собствено теренно изследване с основна цел установяване влиянието на социалнопедагогическата подкрепа по отношение отпадането от училищно образование, провеждана от помагащи специалисти, като педагогически съветници, училищни психолози и ресурсни учители. Методологията на изследването включва теренно проучване чрез работа по случай, специално насочен въпросник и наблюдение. В резултат на това се установи липсващото поле на комптентности, които да отговарят на съвременните педагогически предизвикателства, свързани с превенцията на отпадането от училищно образование, и предпоставят необходимостта от социални педагози с ясно очертано професионално поле за действие в посока деца и ученици в риск.
Ключови думи: отпадане от училищно образование; социалнопедагогическа подкрепа

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКОНСТАНТИН ДАВИДОВ – ПРЕПОДАВАТЕЛ В МОРСКИТЕ УЧИЛИЩА НА ДВЕ ДЪРЖАВИ Default ThumbnailФормиране на професионални компетентности в процеса на университетската подготовка на студенти социални педагози и социални работници Default ThumbnailНие сме тези, които сме Default ThumbnailKey Performance Indicators – Part 2 – Is It Really Possible for School Directors Know How well Their School is Performing

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Модел за изследване на организационната култура при обучение в мултикултурна образователна среда

Следваща статия

Една система за формиране на срочна и годишна оценка по математика и информационни технологии

Следваща статия

Една система за формиране на срочна и годишна оценка по математика и информационни технологии

Социални функции на неформалното образование и добавената стойност в развитието

Фотографията в подготовката на студентите по програма „Еразъм“ – към деформализация и утвърждаване на взаимодействието между формално и неформално образование

Последни публикации

  • Това е истински събор – с хора́ и песни на мегдана
  • Образователната комисия в НС даде зелена светлина на промените в Просветния закон
  • Учредиха асоциация на учителите по ромски език
  • Лекар от „Пирогов“ е сред отличниците на Европейското дружество по кардиология
  • Приложение за уверени майки
  • Снимка на броя: Лятно вдъхновение
  • Отпуска поради лични и семейни причини
  • Електронни бази данни или електронни база данни
  • 2,6 млн. лева за осигуровки на учениците в дуално обучение
  • 37 млн. лева за работа с деца и ученици, застрашени от отпадане от образованието
  • Още 202 млн. лв. по Програма „Образование“
  • МОН проверява социално-педагогически интернат
  • Започнаха дебати за промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Лятна програма за деца в Националния археологически институт с музей при БАН
  • 485 учители обучени по „Успех за теб“
  • В Антарктида за 6 години не се е натрупал нов лед
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по биология
  • Филиалът на Русенския университет „Ангел Кънчев“ официално получи сградата на бившия Тараклийски университет
  • Биволи и дантели
  • Шест медала за българските ученици от Международната олимпиада по лингвистика
  • „Избирам да следвам в България“: Нова програма на МОН предлага безплатно обучение и стипендии за родни таланти
  • За училището, което винаги намира място под слънцето

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"