Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Pitch Variation for Chinese Syllables of Different Information Load (Based on Commercial and Social Radio Ads)

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-10-2022
в Uncategorized
A A

Svetlana V. Androsova1)

Veronika G. Karavaeva2)

Zianwen Zhang3)

1)Amur State University – Blagoveshchensk (Russia)
2)Moscow City University – Moscow (Russia)
3)Heihe University – Heihe (China)

https://doi.org/10.53656/for22.512pitc

Abstract. F0 is an important cue present in all vocalic segments, a parameter to differentiate between voiced and voiceless consonants, a relative phonological feature of syllable in tonal languages and a crucial feature of intonation. This paper aims to investigate pitch variation patterns in Mandarin Chinese depending on the syllable information load (Factor 1) in one type of discourse – advertising with the subdivision into social and commercial ads (Factor 2) considering gender differences (Factor 3). 1249 syllable tokens were selected for acoustic measurements, each
syllable occurring twice – in the informative and uninformative utterance parts. The information load was determined perceptually: the syllable was considered informative when agreed by the minimum of 60% of listeners, other syllables were considered uninformative. Depending on lexical tone (T1 – T4 and T0), the measurements included average pitch values, declination/inclination starting and
ending points (mean values). These parameters were used to judge about relevant pitch features – average height and declination/inclination slope. As a result, a consistent parameter increase in commercial ads vs. social ads and on informative syllables vs. uninformative ones was observed for all tones except T0 that showed the opposite trend in expressing information-based partition. Another finding was tone substitution that marked both informative and uninformative parts but was more frequent in the latter. Substitute tone frequency ranks did not depend on any of
the three factors except for T0. High predictability of pitch variation patterns make
them applicable in teaching Chinese as L2 in terms of speaking and listening for
general and specific purposes.

Keywords: advertising discourse; information load; pitch; syllable; acoustic cue

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНови методи на преподаване по природни науки – „Разбиране по дизайн – разработване на урока отзад напред“ Default ThumbnailFrom Critique of Mass Culture to Culture: Modernity and Arendt’s Political Aesthetics Default ThumbnailЩрихи от композитното словообразуване в банатските преводи на Новия завет Default ThumbnailЦентрове за високи постижения и реализиране на стратегическите приоритети за развитие на умения в професионалното образование и обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Antonymy in English and Bulgarian Maritime Terminology

Следваща статия

Прилагане на мултилингвизъм в чуждоезиковото обучение в съвременното инженерно образование

Следваща статия

Прилагане на мултилингвизъм в чуждоезиковото обучение в съвременното инженерно образование

Речеви стратегии в кандидатпрезидентските дебати

Учебни речници за обучението по английски език през Възраждането

Последни публикации

  • Национално състезание по пътна безопасност във Враца
  • Тържество на таланта
  • Бебешката зала в Габрово – възродената сцена за детски усмивки
  • Първо българско училище в Остин отпразнува края на учебната година
  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Споделянето е пътят към успеха
  • Форум за киберсигурността събра експерти
  • За целувката и изцелението
  • Три стипендии за деца с дарби от Фотоконкурса на „Аз-буки“
  • Снимка на броя: Златни медали
  • Публикации от международна научно-техническа конференция издава „Аз-буки“
  • В 12 детски градини започва програма за насърчаване на физическата активност
  • Студенти с престижни награди
  • Млади изследователи и арт изобретатели
  • Повече защитили докторанти в БАН
  • Европейската комисия подкрепя участието на България в европейски научни инициативи
  • Три типа задачи на изпита в ІV клас
  • Награди за добри практики обяви Агенцията по акредитация

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"