Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Педагогическо предметно знание в природонаучното образование: трудности по органична химия

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-07-2022
в Uncategorized
A A

Доц. д-р Александрия Генджова,
д-р Нина Маркова, Калин Чакъров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-6.08

Резюме. Педагогическото предметно знание (PCK) е критичен фактор за провеждане на качествено обучение от учителите. Представеното изследване идентифицира PCK за ученическите трудности по органична химия на базово ниво в IX клас, причините за затрудненията и начините за преодоляването им. Проведени са анкета с 53 учители и интервю с 3 изявени учители. Установено е, че най-трудните области са „Химични процеси“ и „Експеримент и изследване“. Затрудненията се дължат на: предмета (формули, терминология, обем, логика, представяне); учебните програми; училищните условия и ученическите характеристики (подготовка, мотивация, навици, начини на учене). Като най-ефективни методи за обучение се посочват: решаване на задачи, лабораторни упражнения, беседа, онагледяване, проблемно обучение. Знанието за ученическите трудности се свързва както с други елементи на PCK (програми, стратегии за обучение и оценяване), така и с общите предметно, педагогическо и контекстно знание. Резултатите от изследването могат да послужат за подобряване на учебните програми и практика на преподаване и да допълнят изследванията върху природонаучното образование.
Ключови думи: педагогическо предметно знание; природонаучно образование; химическо образование; трудности в обучението по органична химия

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailProfessional Dispositions of Graduate Pre-service Mathematics Teachers among Three College of Teacher Education in Ethiopia Default ThumbnailДвойното сляпо рецензиране в научната периодика в сферата на хуманитаристиката – аспекти на използването на publons в България Default ThumbnailМетеори. Oсновни понятия и терминология Default ThumbnailThe New Pandemic Normal through the Eyes of Bulgarian Students

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

The Relationship ‘Emotional Identification – Individual Social Behavior’ in Hearing Impaired Children Integrated Into a General Education Environment

Следваща статия

Teacher-Parent Relationships, Forms Of Communication And Factors That Affect Them

Следваща статия

Teacher-Parent Relationships, Forms Of Communication And Factors That Affect Them

Modern Practice of Using Interactive Forms and Methods of Preventive Education of the Student Youth

„Майсторските класове“ и ролята им за повишаване професионалната подготовка на бъдещите педагози

Последни публикации

  • Препоръката като аргумент за по-висока заплата: мит или реалност
  • За новото название бютибранш
  • Лекари и известни спортисти в нова инициатива срещу дрогата
  • На лов за Горгона
  • 496 кабинета са обновени по национална програма на МОН
  • Зорница Гоган, председател на Асоциацията на българските училища в чужбина: Важното е веднъж децата да влязат в училище, след това ги завладяваме и е лесно да останат
  • Снимка на броя: Студенти на помощ
  • 38 млн.лв. за училища и детски градини
  • Подкрепа за 20 000 талантливи деца
  • Издателство „Аз-буки“ подписа меморандум за сътрудничество със Софийския университет „Св. Климент Охридски“
  • Засилва се контролът при еднодневните ученически екскурзии
  • Издателство „Аз-буки“ предлага платен стаж за студенти
  • УНСС открива институти за изкуствен интелект и за кадри в ядрената енергетика и сигурност
  • Ако имате дърводелски умения, покажете ги!
  • Институтът за литература към БАН с мащабен проект за българската детско-юношеска литература
  • Два златни и два сребърни медала за олимпийския ни отбор по информатика
  • Училището във Вълчи дол навърши 145 години
  • Иво Величков, психотерапевт: Не децата, а родителите имат нужда от психолог
  • Програмирай с въображение
  • Министър Красимир Вълчев се срещна с новоизбрания Управителен съвет на АБУЧ
  • С внимание към всяко дете
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по география

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"