Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Изкуственият интелект в научните изследвания

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
04-10-2024
в Uncategorized
A A

Алдениз Рашидов
Технически университет – Габрово

https://doi.org/10.53656/str2024-5s-3-ald

Резюме. Този доклад разглежда ролята на изкуствения интелект (ИИ) в научните изследвания (НИ), с особен акцент върху приложението му в различни аспекти на изследователския процес. ИИ е инструмент, който може значително да оптимизира етапите на научния процес. Може да анализира текущите тенденции в научните публикации и данни, идентифицирайки текущи проблеми и предизвикателства. ИИ предоставя възможности за автоматизиране на различни етапи от подготовката на научни текстове. Може да помогне при формулирането на методологии за НИ. Интересен аспект е способността на ИИ да се използва за превод на научни източници на различни езици. ИИ предоставя научни методи и инструменти, които са подходящи за конкретните теми на изследването и могат да генерират нови научни хипотези въз основа на съществуваща информация. ИИ позволява проверка дали научните публикации са иновативни и оригинални, и също така може да помогне за откриване на потенциални случаи на плагиатство. И накрая, има предизвикателства и ограничения, които могат да възникнат при прилагането на ИИ в НИ. Целта на тази работа е да проучи тези приложения на ИИ и техния потенциал за подобряване на НИ.
Ключови думи: изкуствен интелект, научна автоматизация, генериране на хипотези, оптимизация на публикации, ИИ етика, изследователски предизвикателства

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailМежду Омир и ChatGPT Default ThumbnailКонцептуална рамка за използване на изкуствения интелект във вис­шето образование Default ThumbnailАнализ на програмните модели за автоматизиране на когнитивни процеси Default ThumbnailМодел за изучаване на учебен предмет „Изкуствен интелект“ – концептуални и съдържателни ракурси
Етикети: генериране на хипотезиизкуствен интелектизследователски предизвикателстваИИ етиканаучна автоматизацияоптимизация на публикации

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Изкуственият интелект в бизнеса – финансови, икономически и маркетингови аспекти

Следваща статия

Recent Trends and Applications of the Artificial Intelligence in the Education

Следваща статия

Recent Trends and Applications of the Artificial Intelligence in the Education

Comparative Analysis of Utilizing Popular Intelligent Computer Systems in Education

Conceptual Model of Training in Remote Virtual Supervision in Social Work

Последни публикации

  • „Аз-буки“ с награди за изявени ученици по химия
  • Министър Красимир Вълчев откри разширението на ОУ „Митрополит Авксентий Велешки“ в Самоков
  • 13 отличници във випуск 2025 на Факултета по дентална медицина към МУ – София
  • Пенсиониране по време на болничен: право на обезщетение
  • Сто ученици от Бургас се включват в „Прочети ми приказка“
  • Три нови конкурса търсят таланти
  • Подкрепа за нови директори и учители
  • Първо градско състезание за педагози в София организира Българската асоциация „Спорт за учащи“
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри нов STEM център в Природо-математическата гимназия в Ботевград
  • Правителството отпусна 2 млн. лв. за възстановяване на сградата на Националната гимназия за приложни изкуства „Тревненска школа“
  • В Министерския съвет
  • Представиха концепция за нова специалност в университетите с фокус върху ранното детско развитие
  • Снимка на броя: „Актьорство за куклен театър“
  • Българският INSAIT създаде първия отворен и практичен украински модел, който разбира текст и изображения
  • Анкетата не може да бъде достъпена
  • Конкурсът „Изучаваме света с ГИС“ – още по-мащабен и с нови награди
  • Продължава програмата за подкрепа на обещаващи учени
  • Разработват и апробират 200 нови учебни програми
  • Народното събрание обявява конкурс за студенти
  • Как фирменият мениджмънт навлиза в AI ерата
  • Висшето военноморско училище откри новата учебна година с повече специалности и студенти
  • Филиалът на НАТФИЗ в Бургас откри новата учебна година

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"