Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Изграждане на компетенции и компетентности за моделиране в обучението по математика в детската градина и началното училище при студенти бъдещи учители

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
22-05-2025
в Uncategorized
A A

Мария Темникова

Тракийски университет – Стара Загора

https://doi.org/10.53656/ped2025-4s.04

Резюме. В периода на предучилищното и началното обучение се изгражда базисната математическа подготовка на 3 – 11-годишните деца. Съществен за учебния процес е проблемът за активизиране и стимулиране на познавателната им интереси, включването им в продуктивни практически дейности и развитието в единство на конкретно-образното и абстрактно-логическото им мислене. Един от аспектите за разрешаването му e прилагането на метода моделиране в методическата работа по математика. Ето защо изграждането на професионални компетенции и компетентности относно адекватното му използване при преподаване на математическото съдържание е значимo за студентите бъдещи детски и начални учители. Изследването е лонгитюдинално и в хода на провеждането му е конструиран и апробиран функционално-технологичен модел за теоретична и практическа подготовка. В статията са представени някои от теоретичните постановки, въз основа на които са изградени и аспекти от методическата работа с различни видове модели, които се използват при решаване на математически задачи. Резултатите от емпиричното изследване доказват, че у студентите се изграждат концептуални знания и умения за метода моделиране, който съдейства за ефективна методическа работа при преподаване по достъпен начин на математическите понятия.

Ключови думи: метод; моделиране; методика на обучение по математика

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСистематичен преглед на парадигмални подходи за изследване и моделиране на образователни екосистеми Default ThumbnailСъбиране и изваждане на числата до 1000 без преминаване с помощта на Scratch Default ThumbnailGamification in Universities – Students’ Satisfaction and Assurance of Learning Default ThumbnailDevelopment of the Information Economy Concept and the Transition to Industry 5.0
Етикети: методметодика на обучение по математикамоделиране

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „История“, книжка 2/2025, година XXXIII

Следваща статия

Българската литературна класика за деца. Образованието и образователните институции. Идейно-естетически, педагогически, етично-културологични аспекти

Следваща статия

Българската литературна класика за деца. Образованието и образователните институции. Идейно-естетически, педагогически, етично-културологични аспекти

Трансконтиненталният трансфер на Фрьобеловата педагогика – американският контекст

Дигиталното рисуване в обучението по рисуване на студенти от педагогическите специалности

Последни публикации

  • Най-добрите математици сред студентите
  • Българските азбуки и чатджипити
  • „Аз-буки“ проведе семинар за публикуване на научни изследвания във ВТУ „Тодор Каблешков“
  • Снимка на броя: За глаголицата с обич
  • Над 48 000 зрелостници на матура по профилиращ предмет или по професия
  • Български учени привлякоха вниманието на Би Би Си
  • Български принос в космическо откритие
  • Премиера на книгата „Написаното остава. Пиши правилно! 101 езикови бележки“
  • INSAIT събира у нас научен директор на НАСА и водещи световни учени
  • Националната агенция по оценяване и акредитация подписа споразумение с работодателите
  • Подобряват система от санкции в училище
  • 48 082 зрелостници се явиха на матурата по български език и литература
  • Област „Образование“ получава най-високата оценка в „Бележник 2025“ на Националната мрежа за децата
  • УНСС отбелязва 105 години от създаването си
  • Националният STEM център отваря врати до година
  • Над 50 000 зрелостници на матура по български език и литература
  • Библиотеката на Софийския университет представя история на букварите
  • Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев бе отличен от Съюза на народните читалища
  • Панорама на средното образование се проведе в Монтана
  • Министър Вълчев с последна информация за организацията на матурите
  • Заедно сме по-добри
  • Магията на думите

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"