Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Интертекстуални мотивни гнезда при интерпретация на темата „Обществото и Властта“) от учебното съдържание по литература за XI клас (общозадължителна и профилирана подготовка, модул „Диалогични прочити“)

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
10-10-2021
в Uncategorized
A A

Стефка Караиванова
Департамент за информация и повишаване квалификацията на учителите
Тракийски университет – Стара Загора

https://doi.org/10.53656/bel2021-1-4-liter-inter

Резюме. Тази статия си поставя за цел да интерпретира интертекстуалните мотивни гнезда по темата за „Обществото и Властта“ – част от учебното съдържание по литература за XI клас, като обединява текстове от общозадължителна и профилирана подготовка, модул „Диалогични прочити“. Разглеждат се художествените взаимодействия между включените в учебната програма литературни текстове и такива, които са извън нея, с оглед открояването на диалогичността на литературата като особен вид културна знаковост. На база на специфичния интерпретационен коментар се открояват водещите проблемно-тематични линии, които биха станали основа за резултатна учебна работа.
Ключови думи: нравствена деградация; интертекст; мотив; социален драматизъм; духовна пустота; воля за власт

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНадеждни инструменти при оценка на училищен уелнес (wellness) в начален етап на основната образователна степен Default ThumbnailСравнение на форматите на ДЗИ за профилирана подготовка по избрани матуритетни предмети и прогноза за очакваните резултати от тях Default ThumbnailУмението слушане с разбиране в контекста на обучението по четене в начална училищна възраст Default ThumbnailКъм преосноваването на обучението по литература върху компетент- ностния подход (Наблюдения върху съпоставки, осъществени от зрелостници, на интерпретации на дадена тема в два художествени текста)

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Писането на есе като компетентност. Какво и как оценяваме

Следваща статия

Времето като абстракция – аспекти и проблеми на темпоралността в лингвистичните изследвания

Следваща статия

Времето като абстракция – аспекти и проблеми на темпоралността в лингвистичните изследвания

South Slavic-Ukrainian Phonetic and Graphic Variability in Religious Monuments of the 14th–15th Centuries

За ранните преводи на разказитена Йордан Йовков и тяхната рецепция в полския културен контекст

Последни публикации

  • Зам.-министър Наталия Михалевска: образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“
  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Приеха на първо четене промени в Просветния закон
  • Нобел за химия: Да уловиш вода от пустинния въздух
  • Най-малко 150 десетокласници влизат в Националната програма „Обучение за ИТ умения и кариера“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"