Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Етични и правни проблеми, свързани със субектността и изкуствения интелект

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
23-06-2023
в Uncategorized
A A

Веселина Славова
Медицински университет „Проф. д-р Параскев Стоянов“ – Варна
Дарина Димитрова
Икономически университет – Варна

https://doi.org/10.53656/phil2023-02-05

Резюме. С навлизането във все повече сфери на личния и обществения живот темата за ИИ става обект на много дискусии. Разширяването на възможностите на тези технологии поражда необходимостта от въвеждането на етичен и правен регламент с цел контрол. Оттук възниква въпросът доколко може да се смята една система за автономен субект подобно на личността, притежаваща тази способност.
Статията изследва въпросa дали една система с изкуствен интелект може да се смята за субект в етичен и в правен аспект. Целта е да се докаже разликата между човешкото мислене и поведение и дейностите, извършвани от системите с ИИ, за да се очертае рамка с етични и правни норми, регламентиращи създаването и използването на ИИ.
С прилагането на мултидисциплинарен подход, съчетаващ анализа на философски и юридически понятия за субекта, се изследват понятия като интелект, автономност, морална и правна отговорност.
Изводът е, че колкото и развити да са тези системи, те не могат да бъдат определени за субекти, тъй като не могат да извършват напълно съзнателни действия и не могат да носят нито морална, нито правна отговорност.
Ключови думи: субект; интелигентност; изкуствен интелект; етични норми; правни норми

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailMetaphysics of Reality: Pragmatico-Analytic Interpretation of Wittgenstein’s Philosophical Approach Default ThumbnailEntrepreneurship and Interdisciplinary Education – Semiotic Aspects Default ThumbnailЖивот, посветен на науката. 100 години от рождението на проф. д.х.н. Елена Киркова Default ThumbnailOpportunities for Enhancing Mathematical Competence of Chinese Foreign Students in Ukrainian Higher Education through Language Proficiency

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Феминизмът в спорта: предизвикателства пред философията на пола

Следваща статия

Irritability (Need) and An-irritability (Fatigue): A Disorder of Rhythms – the Ontological Burnout

Следваща статия

Irritability (Need) and An-irritability (Fatigue): A Disorder of Rhythms – the Ontological Burnout

Въведение към една дълбинна онтология на изкуството

Емблематичен философски випуск на Софийския университет на 40 години

Последни публикации

  • Третокласници от СУ „Цар Симеон Велики“ на гости в Административния съд във Видин
  • Google с ново дарение от 1 000 000 долара за INSAIT
  • България и Китай ще засилят сътрудничеството си в науката, технологиите и иновациите
  • Търсят се добри практики в областта на STEM преподаването
  • Министерство на иновациите подкрепя с 10 млн.лв. проект на БАН за лазерно индуциран управляем ядрен синтез
  • Посрещнаха новопостъпилите млади учители в столичната образователната система
  • РУО – Варна, с фокус върху позитивното образование
  • Младежи от Бургас обединиха усилия срещу насилието
  • Професионалната техническа гимназия в Габрово ще обучава бъдещи пилоти на дронове
  • Опознай България чрез игра
  • Наши изследователи търсят как да заменят в батериите скъпия литий с евтиния натрий
  • Българските ученици с четири медала от Младежката международна олимпиада по астрономия и астрофизика
  • Красива заплаха се разпространява в САЩ
  • Сдружение „Младежки гвардейски отряди“ заведе по Програма „Еразъм+“ ученици и студенти на аудиенция при папа Лъв XIV
  • В СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Крупник всяко дете получава шанс да открие силните си страни, да мечтае и да се развива
  • Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици
  • Обучение за работа с данни ще помогне за по-точни анализи на резултатите от външните оценявания
  • Да използваме ли думата рутина в новите ѝ значения?
  • Проект на МОН с отличие за подобряване на хранителните навици на децата в детските градини
  • „Пресичам безопасно с TEDI“ гостува в ОУ „Антон Страшимиров“ – Бургас
  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София
  • Защо е важно да разграничаваме трудовия стаж от професионалния опит

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"