Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Эффективные средства и методы онлайн-обучения русскому языку как иностранному: по материалам анкетирования преподавателей

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-10-2021
в Uncategorized
A A

Ольга Васильевна Анциферова,
Леонид Викторович Московкин
Санкт-Петербургский государственный университет (Россия)

https://doi.org/10.53656/for21.51effe

Резюме. В настоящей работе представлены данные об эффективных средствах и методах онлайн-обучения, полученные в ходе анкетирования 72 преподавателей русского языка как иностранного, работающих в разных вузах Санкт-Петербурга. Анкета, включавшая 7 вопросов открытого и закрытого типа, создавалась с учётом особенностей онлайн-урока: опоры на облачные платформы для видеоконференций, доминирующего характера визуального восприятия информации, необходимости постоянно поддерживать внимание учащихся, отсутствия непосредственного контакта преподавателя и учащихся. В ходе анкетирования было установлено, что эффективность онлайн-обучения русскому языку как иностранному, по мнению преподавателей, зависит от владения техническими возможностями облачных платформ для видеоконференций, использования как традиционных учебников в формате PDF, так и электронных учебников, а также собственных учебных материалов преподавателей, слайдовых презентаций, дополнительных аудио и видеоматериалов как учебного, так и неучебного характера, электронных тренажеров, сайтов, содержащих игровые задания, инновационных методов и приемов обучения.
Ключевые слова: русский язык как иностранный; методика преподавания; онлайн-обучение; методы обучения; средства обучения; анкетирование

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailШелинг – от логос към мит Default ThumbnailРолята на интерактивния бинарен урок в обучението по български език като чужд Default ThumbnailТемата за Януш Корчак и правата на детето в обучението на бъдещите педагози Default ThumbnailБългарският политически елит през XIX век – еволюция в османски контекст: случаят Димитраки бей Теодоров

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Отклонения в усвояването на ударението от студенти медици от славянски страни и подходи за тяхното преодоляване

Следваща статия

Нагласи на обучаваните към използването на технологии в езиковото обучение

Следваща статия

Нагласи на обучаваните към използването на технологии в езиковото обучение

Изследване на приложението на инструменти за електронно обучение в български и чуждестранни университети

Кафе и кафенета в градските пространства на Европа, Ориента и България

Последни публикации

  • Просветният министър разговаря с учителите от с. Градец 
  • Президентът Румен Радев отличи млади следовници на будителите
  • Премиерът Росен Желязков: Будителите с техния добър пример е това, което ни обединява
  • Министър Красимир Вълчев откри първия паметник на Стоян Омарчевски в България
  • Ученичка от Бургаската математическа гимназия изуми журито в риалити формат
  • Да учиш със сърце
  • Приветствие на министър Красимир Вълчев по случай Деня на народните будители
  • Технологичното училище „Електронни системи“ ще има нов корпус в „София Тех парк“
  • УниБИТ празнува Деня на народните будители за 23-ти път с научна конференция
  • БАН отбеляза с тържествено събрание Деня на народните будители и 175 години от рождението на Иван Вазов
  • В Русенския университет отбелязват Деня на бесарабските българи
  • Учени и педагози дискутират нови подходи в обучението по български език
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център СУ „Антон Попов“ в Петрич
  • Трябва ли да плащам, ако не спазя предизвестието при напускане?
  • Министър Красимир Вълчев: Отличниците на България вдъхновяват други да последват примера им
  • Над 7% ръст на средствата за научноизследователска и развойна дейност
  • Наградиха призьорите от Националния конкурс „Морето не е за една ваканция“
  • Есенни благотворителни празници в Гимназията по туризъм във Велинград
  • Пореден успех: Български ученици спечелиха 4 медала от Младежката балканска олимпиада по информатика
  • Върховният административен съд окончателно: Студентите в платена форма на обучение също имат право на стипендия
  • Столичната община пита родителите как избират детска ясла и градина
  • Видинското училище „Любен Каравелов“ откри нови кабинети по роботика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"