Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Defining Cognitive, Behavioural and Environmental Factors in Enhancing the Value of Artificial Intelligence in Business

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
13-12-2024
в Uncategorized
A A

Prof. Nikolay Sterev, DSc.,
Dr. Petya Biolcheva, Assoc. Prof.
University of National and World Economy

https://doi.org/10.53656/str2024-6s-1-def

Abstract. Artificial intelligence is one of the fastest-developing instruments of Industry 5.0. However, research on its impact has not been thoroughly discussed. Therefore, this paper focuses on developing an applicable methodology for measuring the added value of artificial intelligence in business practices, as well as understanding the fundamental factors that underpin the development of Industry 5.0 forces.
This paper presents the results of testing a method for calculating the indirect value added by artificial intelligence (AI) to businesses. It is based on the premise that several factors significantly influence an organization’s reputation and overall competitiveness when considering the indirect benefits of using AI. The validation of the model was conducted among 125 business organizations with experience in utilizing various AI-based systems and processes. The study’s results indicate a strong statistical correlation between cognitive and motivational factors, as well as a strong correlation between these factors and the added value of AI. Additionally, there is a moderately low statistical correlation between environmental factors and the added value of AI when employing AI tools in practice.
Keywords: AI Added Value, cognitive factors for AI, motivational and environmental factors in business, business competitiveness and AI JEL: D01, D22, D91

Отвори пълния текст

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailA Combinatorial Question Related to an Easter Tradition Led to a New Entry in OEIS Default ThumbnailКонкурсни задачи брой 1/2021 Default ThumbnailРазвитие на хипотезите за биохимичния произход на живота Default ThumbnailИнтегриране на музика в езиковото обучение
Етикети: AI Added Valuebusiness competitiveness and AI JEL: D01cognitive factors for AID22D91motivational and environmental factors in business

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Разговори, които подготвят за живота

Следваща статия

Disruptive Technologies Risk Management

Следваща статия

Disruptive Technologies Risk Management

Humans and Human-Centric AI in Idustry 5.0: Efficient Collaboration or Unethical Competition

The Dual Impact of Artificial Intelligence: Catalyst for Innovation or Threat to Stability

Последни публикации

  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН
  • Държавата подкрепя 2500 деца с дарби през 2025 г.
  • Психоаналитикът проф. Моника Богданова: Ученето е усилие, а в последните години се сведе до забавление
  • Медиатор по призвание
  • Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми
  • Софийският университет е сред първите 50% от най-добрите в света в QS University Rankings 2026
  • Какво трябва да знаем за отпуска при две и повече деца
  • Национално състезание по пътна безопасност във Враца
  • Тържество на таланта
  • Бебешката зала в Габрово – възродената сцена за детски усмивки
  • Първо българско училище в Остин отпразнува края на учебната година
  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Споделянето е пътят към успеха

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"