Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

A Study of Parents’ Readiness to Raise Children with Intellectual Disabilities

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-09-2021
в Uncategorized
A A

Maryana Buinyak, Svitlana Myronova
Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2021-6.07

Abstract. The readiness of parents to raise children with intellectual disabilities is a set of emotional-motivational, cognitive and activity components, the formation of which ensures an adequate attitude of family members to the child and the choice of optimal methods of its upbringing. The article highlights the results of a study of parents’ readiness for family upbringing of children with intellectual disabilities, the research methodology is described, and a detailed analysis of the results is presented. According to the results of the experiment, it was found that a significant part of parents raising child with intellectual disabilities accept the child and its disorders at the psychological level, but they are emotionally depressed that their child has developmental disabilities. The vast majority of parents are not sufficiently aware of the psychological and pedagogical characteristics of their children, the age dynamics of their development. This negatively affects the choice of tactics and methods of education, knowledge about possible problems in learning and further adult life.
Keywords: parents’ readiness for upbringing; family education; family; children with intellectual disabilities; child’s personality

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНаучное наследие Золотого века ислама Default ThumbnailСпортната анимация през погледа на детския и началния учител Default ThumbnailНасърчаване на грамотността и четенето в началния етап на основната образователна степен Default ThumbnailБългарската политическа култура: пластове на формиране

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Помощник-учителят през периода на Българското просвещение и в нашето съвремие

Следваща статия

Psychological, Pedagogical and Organizational Peculiarities of the Development of Students’ Volitional Qualities as a Factor of Success in Learning

Следваща статия

Psychological, Pedagogical and Organizational Peculiarities of the Development of Students’ Volitional Qualities as a Factor of Success in Learning

Teachers' Perspective On The Educational Implications Of Online Teaching

Психолого-педагогически правила, модели на добри практики и препоръки при работата и обучението на деца и ученици с поведенчески разстройства

Последни публикации

  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“
  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Приеха на първо четене промени в Просветния закон

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"