Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Стратегии на образователната и научната политика Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2025 г.

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ, ГОДИНА XXXIII  / VOLUME 33, 2025

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
22-12-2025
в Съдържание на сп. “Стратегии на образователната и научната политика” 2025 г.
A A
СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА
И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ
STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE
AND EDUCATION
EDUCATIONAL JOURNAL
ГОДИНА XXXIII / VOLUME 33, 2025
ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ
СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1:  1 – 148
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 149 – 274
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 274 – 418
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 419 – 562
КНИЖКА 5 / NUMBER 5:  563 – 658
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 659 – 808
EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ
7 – 8: От главния редактор [From the Editor-in-Chief] / Христо Белоев / Hristo Beloev
EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT /
ОБРАЗОВАНИЕ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ
129 – 140 Детерминанти на STEAM базирано обучение по природни науки в прогимназиален етап [Determinants of STEAM-Based Science Learning in Primary Schools] / Руска Драганова-Христова, Снежана Йорданова / Ruska Draganova-Hristova, Snejana Iordanova
172 – 186 Model of Professionally Directed Training of Future Engineer-Teachers/ Ivan Beloev, Valentina Vasileva, Іnna Savytska, Oksana Bulgakova, Lesia Zbaravska, Olha Chaikovska
187 – 198 Референции към системата на професионално образование и обучение в сектор туризъм [References to the Vocational Education and Training System in the Tourism Sector] / Минчо Полименов / Mincho Polimenov
199 – 208 Role And Place of Monitoring and Control in Project Management in Organizations / Daniela Yordanova
209 – 221 Quality of Higher Education in Bulgaria: Communication and Computer Technology Training / Rositsa Doneva, Silvia Gaftandzhieva
363 – 382 Изследване отношението на учениците към учебния предмет биология и здравно образование и начина на преподаване в края на прогимназиалния етап на обучение [Study of Students‘ Attitudes towards Biology and Health Education and Method of Teaching at the End of Secondary Education] / Светла Буковска, Иса Хаджиали / Svetla Bukovska, Isa Hadjiali
383 – 392 Иновации в политиката и стратегията за образование и обучение в сферата на националната сигурност [Innovation in Policy and Strategy for Education and Training in the Sphere of National Security] /
Катя Манева / Katia Maneva
393 – 404 For Some Technology-Driven Novelties in the International Human Resource Management / Stela Zhivkova
425 – 436 Трансформации на пазара на труда и нуждата от образователни реформи [Labor Market Transformations and the Need For Educational Reforms] / Ваня Иванова, Андрей Василев, Калоян Ганев, Ралица Симеонова-Ганева / Vania Ivanova, Andrey Vassilev, Kaloyan Ganev, Ralitsa Simeonova-Ganeva
437 – 460 Необходимост от изучаване на „зелено предприемачество“ в университетите в България [The Need to Study “Green Entrepreneurship” in Universities in Bulgaria] / Радостина Юлева-Чучулайна / Radostina Yuleva-Chuchulayna
EDUCATION IN THE INFORMATION SOCIETY /
ОБРАЗОВАНИЕТО В ИНФОРМАЦИОННОТО ОБЩЕСТВО
9 – 27 Introducing Artificial Intelligence in Education Threats and Challenges (Following the Example of Bulgaria) / Maria Kazakova
28 – 53 Многостранен подход за изследване равнището на дигитализация в подготовката на бъдещи учители [A Multi-Faceted Approach to Researching the Level of Digitalization in Initial Teacher Preparation] /
Бистра Мизова, Румяна Пейчева-Форсайт, Харви Мелър / Bistra Mizova, Roumiana Peytcheva-Forsyth, Harvey Mellar
155 – 171 Digital Technologies and Artificial Intelligence in The Multimodal Design of Sign Language Education / Diyana Georgieva, Nikolay Tsankov
281 – 296 Algorithm for Optimizing the Process оf Selecting a Topic for a Scientific Publication with the Assistance of ChatGPT / Aldeniz Rashidov
461 – 474 Преобладаващи настроения сред българските учители и университетски преподаватели относно ролята на изкуствения интелект (ИИ) в образованието [Prevailing Sentiments Among Bulgarian Teachers and University Professors Towards the Role of Artificial Intelligence (AI) in Education] / Деница Куршумова / Denitza Kurshumova
475 – 487 Paradigmal Foundations of Academic Interaction between Scientific Innovations and the Preservation of Cultural Identity / Steliana Yordanova, Stoyan Garov
624 – 634 Artificial Intelligence (AI) as an Opportunity for Enhancing the Competitiveness of the Restaurant Business through Innovative Modules (IM) / Mincho Polimenov
635 – 650 Innovative Conception, Policy and Strategy for Education and Training for Proactive Cyber Counterintelligence and Defence / Petar E. Manev
665 – 689 Unlocking the Potential of ESG and AI in Higher Education Finance: Insights from a Study across Five European Countries / Tina Vukasović, Rok Strašek, Liliya Terzieva, Esmee Messemaker, Elenita Velikova, Justyna Tomala, Maria Urbaniec, Jarosław Pawlik, Michael Murg, Anita Maček
690 – 715 Информационната грамотност в дигиталния свят: предизвикателства пред младото поколение [Information Literacy in the Digital World: Challenges Facing The Young Generation] / Славянка Ангелова, Любомира Христова / Slavyanka Angelova, Lyubomira Hristova
INCLUSIVE EDUCATION /
ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ
341 – 352 Образователно включване на студенти с бежански статут в българското висше образование – възможности и перспективи [Educational Inclusion of Students with Refugee Status in Bulgarian Higher Education – Opportunities and Perspectives] / Сийка Чавдарова-Костова / Siyka Chavdarova-Kostova
353 – 362 Time Perspective in Counseling Parents of Children with Developmental Disorders / Radina Stoyanova
584 – 599 Application of the International Classification of Functioning, Disability and Health for Children and Adolescents (ICF-CY) In the Context of Inclusive Education Policies / Kaloyann Damyanov
RESEARCH RESULTS /
РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
569 – 583 Бранд, технологии и съвременен образователен мениджмънт: връзки и взаимодействия [Brand, Technology and Modern Educational Management: Connections and Interactions] / Яна Събева /
Yana Sabeva`
716 – 735 Practice-Based Learning in Tourism Education / Nadezhda S. Kostadinova
736 – 757 Динамика на удовлетвореността от качеството на обучение на студентите от специалност ,,Мениджмънт на недвижимата собственост“ в УНСС [Dynamics of Satisfaction with the Quality of Training of the Students from the Speciality “Real Estate Management” at UNWE] / Яна Стоенчева / Yana Stoencheva
758 – 784 The Role of Higher Education for the Professional Realization of Students – Problems and Prospects/ Anny Atanasova, Viktoriya Kalaydzhieva, Radostina Yuleva-Chuchulayna, Kalina Durova-Angelova
RESEARCH AND PARADIGMS /
НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ
54 – 62 Рейтинговите системи на университетите в САЩ и в България – прилики и разлики [University Ranking Systems in USA and Bulgaria – Similarities and Differences] / Албена Р. Иванова, Радка П.
Иванова / Albena R. Ivanova, Radka P. Ivanova
63 – 79 Новият нормативен ред за определяне на трудовото възнаграждение за академичната длъжност „ асистент“ [The New Regulatory Order for Determining the Employment Remuneration for the Academic Position “Assistant”] / Христо Банов / Hristo Banov
80 – 93 Човешкият капитал в държавната администрация – динамични обрати и смущаващи вариации [Human Capital in Public Administration – Dynamic Twists and Disturbing Variations] / Даниела Кръстева / Daniela Krаsteva
94 – 116 Финансова лексика за финансова грамотност (Интерпретация на „Национална стратегия за финансова грамотност на Република България“) [Financial Lexicon For Financial Literacy (Interpretation of the Document “National Strategy for Financial Literacy of the Republic of Bulgaria”)] / Росица Б. Тончева / Rossitsa B. Toncheva
117 – 128 Педагогика на ученическите организации за самоуправление [Pedagogy of Student Self-Management Organizations] / Таня Желязкова-Тея / Tanya Zhelyazkova-Teya
222 – 233 Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика [Education and Human Capital Impact on Formal and Informal Economy] / Стефан Петранов, Стела Ралева, Димитър Златинов / Stefan Petranov, Stela Raleva, Dimitar Zlatinov
234 – 252 Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси  [Uncertainty of the Future, Financial Literacy, and Personal Finance] / Милен Велушев / Milen Velushev
253 – 266 Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education / Miglena Tarnovska, Rumyana Stoyanova, Angelina Kirkova-Bogdanova
297 – 311 Forming Entrepreneurial Culture through Education / Milena Filipova, Adriana Atanasova
312 – 327 Paradigms for Soft Skills Enhancement in Military Healthcare / Anna Karadencheva
328 – 340 Предприемачество и иновации в публичния сектор: правна рамка и перспективи за публичните предприятия в България [Entrepreneurship and Innovation in the Public Sector: Legal Framework and Perspectives for State-Owned Enterprises in Bulgaria] /
Рая Каназирева / Raya Kanazireva
488 – 498 Collaboration between Social Workers (Case Managers) and Social Pedagogues in the Application of the Family Case Management Model /
Ilona Klaniene, Donatas Lengvinas, Vilma Šinkevičienė
499 – 523 Опит и нагласи на българските библиотеки като партньори в областта на достъпния туризъм [Experience and Attitudes of Bulgarian Libraries as Partners in the Field of Accessible Tourism] / Радослав Христов / Radoslav Hristov
524 – 547 Екосистемни измерения на интегрираните политики и практики за подкрепа на личностното развитие в България [Ecosystemic Dimensions of Integrated Policies and Practices for Personal Development Support in Bulgaria] Силвия Николаева, Симеон Сапунджиев / Silvia Nikolaeva, Simeon Sapundzhiev
600 – 607 From Polytechnic through Dual to STEAM Training or “On Novel Innovation” in Education / Iliana Petkova, Iliyan Vassilev
608 – 623 Интегриране на предприемаческото образование в университетите: Стратегии и предизвикателства [Integrating Entrepreneurial Education in Universities: Strategies and Challenges] / Калин Боянов / Kalin Boyanov
REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
405 – 411 Счетоводната професия в дигиталната ера – много повече творческа [The Accounting Profession in the Digital Age – Much More Creative] / Илияна Анкова / Iliyana Ankova
548 – 553 Social Inclusion and Education: Working with Inmates During and after
Imprisonment. Review of the International Conference on Scientific Research and Good Practices and its Published Collection of Papers / Daniel Polihronov
789 – 794 Актуално изследване на природонаучната грамотност при подготовката на учители [Current Research on Scientific Literacy in Teacher Education] / Светлана Ангелова /  Svetlana Angelova
Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 1s/2025, година XXXIII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2s/2025, година XXXIII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII Default ThumbnailСп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 6/2025, година XXXIII

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Ученичка от Българското училище в Прага е победителят в конкурса на АБУЧ „Моята българска коледна картичка“

Следваща статия

Езиковата гимназия в Кюстендил строи бъдеще в образованието

Следваща статия
Езиковата гимназия в Кюстендил строи бъдеще в образованието

Езиковата гимназия в Кюстендил строи бъдеще в образованието

Български коледни традиции оживяват в Испания

Български коледни традиции оживяват в Испания

Последни публикации

  • Български коледни традиции оживяват в Испания
  • Езиковата гимназия в Кюстендил строи бъдеще в образованието
  • Ученичка от Българското училище в Прага е победителят в конкурса на АБУЧ „Моята българска коледна картичка“
  • INSAIT изпревари университети в Оксфорд, Лондон и Берлин
  • Чл.-кор. Иван Д. Русев, научен редактор на колективната монография „Стопанска история на българите в Османската империя“: Издирването и представянето на нови исторически извори носи удовлетворение
  • Кюстендилско момче прелетя до световния елит на батута
  • Време за споделеност и българска реч
  • Обезщетение при постъпване на работа с по-ниско заплащане
  • Коледно пътешествие във времето с коледари и подаръци с дрон
  • „Кон до коня, юнак до юнака“
  • Добротата и приятелството – най-хубавият подарък
  • Любопитството е най-силният двигател на прогреса
  • Децата – мост между два свята
  • Грейна елха, вдъхновена от кюстендилска шевица
  • Шест детски книги, които може да подарите за Коледа
  • Учениците от „Луи Брайл“ в София с коледно тържество
  • Център за квантови технологии отвори врати в Софийския университет
  • STEM център и Център за високи постижения бяха открити в ПГ по техника и строителство в Перник
  • Коледен базар на професионалните умения в МОН
  • Детска работилница за изработка на рождественски картички във Видин
  • Базар за ученически униформи в сливенска гимназия
  • Ученици от 23. СУ „Фредерик Жолио-Кюри“ в София проектираха еко хотел по време на STEM урок

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"