Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Професионално образование Съдържание на сп. “Професионално образование”, 2024 г.

Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2024, година XXVI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
07-10-2024
в Съдържание на сп. “Професионално образование”, 2024 г.
A A

Усвояване на речниковия състав на езика чрез съпоставка на официални преводи и превод от изкуствен интелект

Ваня Бояджиева
Частно средно училище „Българско школо“

https://doi.org/10.53656/voc24-4-01

Резюме. Изследователската задача има за цел да подкрепи изучаването на вулгаризмите като част от речниковия състав на езика…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Основна, транспозиционна и модална употреба на сегашно време в български език и техните релации в английски и испански език

Георги Джумайов
Основно училище „Любен Каравелов“
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/voc24-4-02

Резюме. Настоящото проучване има за цел да представи различни случаи на употреба в рамките на общото значение на българското сегашно време и съответните релации в английски и испански език…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Изследване на уменията за четене – среща между наука и образование

Христина Кукова
Институт за български език „Проф. Л. Андрейчин“ – БАН
Гергана Будинова
21. СУ „Христо Ботев“ – София

https://doi.org/10.53656/voc24-4-03

Резюме. Статията си поставя за цел да представи едно изследване, проведено сред български ученици…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Проблемно ориентирано обучение като възможност за развиване на критическото мислене на учениците

Деспина Василева
Софийски университет „Свети Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/voc24-4-04

Резюме. В статията се представят особеностите на проблемно ориентираното обучение и възможността чрез него да се развива критическото мислене на учениците…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Възможности и ограничения при използването на изкуствен интелект в проектно ориентираното обучение

Стойка Чакърова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
Факултет по славянски филологии

https://doi.org/10.53656/voc24-4-05

Резюме. В статията се анализират възможности и ограничения при използването на изкуствен интелект (ИИ) в образованието…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Изкуственият интелект и неговото приложение при подготовката за Националното външно оценяване в 7. клас за съставяне на разширен свободен отговор

Катя Иванова
Първо ОУ „Иван Вазов“ – Свиленград

https://doi.org/10.53656/voc24-4-06

Резюме. Проведеното изследване на тема „Изкуственият интелект и неговото приложение при подготовката за Националното външно оценяване в 7. клас за съставяне на разширен свободен отговор“ има за цел да подпомогне работата на учители и ученици в прогимназиален етап…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Дейности за стимулиране на творческите способности на ученици (обучение по български език в прогимназиален етап)

Невяна Тодорова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“ (България)
7. СУ „Св. Седмочисленици“ (България)

https://doi.org/10.53656/voc24-4-07

Резюме. Мисленето винаги е началото на всеки проект за писане и се изразява в изследване на поставената тема, умът да се движи свободно между идеите, които се генерират. Децата често избягват да мислят, защото предимно разчитат на паметта си…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Професионално образование“, книжка 1/2024, година XXVI Default ThumbnailСп. „Професионално образование“, книжка 2-3/2024, година XXVI Default ThumbnailСп. „Професионално образование“, книжка 5-6/2024, година XXVI

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Над 50 български училища и градини прилагат метода „Монтесори“

Следваща статия

Абитуриентите отличници от инициативата „Подкрепи една мечта“ са приети в желаните специалности

Следваща статия
Абитуриентите отличници от инициативата „Подкрепи една мечта“ са приети в желаните специалности

Абитуриентите отличници от инициативата "Подкрепи една мечта" са приети в желаните специалности

Безплатен уебинар за овладяване на гнева учи на контрол тийнейджъри

Безплатен уебинар за овладяване на гнева учи на контрол тийнейджъри

STEM център за четвърт милион лева отвори врати в училището в село Розино

STEM център за четвърт милион лева отвори врати в училището в село Розино

Последни публикации

  • Приказната история за „Вълшебните обувки на Кая“ с премиера в Столична библиотека
  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“
  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"