Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. “Педагогика”, 2025 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 1/2025, година XCVII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-02-2025
в Съдържание на сп. “Педагогика”, 2025 г.
A A

Development of Metacognitive Skills in 11 – 14-Year-Old Students in а Non-Formal Educational Environment

Isa Hadjiali
Sofia University “St. Kliment Ohridski” (Bulgaria)
Teodora Kolarova
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski” (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.01

Abstract. The purpose of this study was to determine and assess the impact of non-formal educational activities on the development of metacognitive skills in middle school students (11- to 14-year-old)…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Study on the Level of Satisfaction and Expectations of Teachers towards the Use of Supporting Texts and Storytelling in Moral Education in Primary Education

Dorin Opriş
1 December 1918 University of Alba Iulia (Romania)
Adina Popovici
Babes-Bolyai University of Cluj-Napoca (Romania)

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.02

Abstract. The present study starts from the growing interest currently shown in moral education and aims to highlight the level of satisfaction and expectations of teachers towards the supporting texts and stories used to achieve the goals of this classical dimension of education…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Trends in Science Education from the Digital Perspective: a Study Supported by a Bibliometric Analysis

Ivelina Kotseva, Maya Gaydarova
St. Kliment Ohridski University of Sofia (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.03

Abstract. This study investigates the intersection of science education and digital technology integration through bibliometric analysis and trend identification…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Критическата рефлексия спрямо ИКТ в началната квалификация на учителите в епохата на ускорено развитие на дигиталните технологии

Наталия Христова, Деян Петров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.04

Резюме. Статията съсредоточава вниманието си върху актуалното ускорено развитие на дигиталните технологии и въздействието му върху съвременните общества…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Резултати от изследване на глаголна семантика при деца чрез езикови задачи, проведени онлайн

Валентина Стефанова,
Мария Тодорова,
Цветана Димитрова
Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“
при Българската академия на науките

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.05

Резюме. Статията представя резултатите от изследване на основния речников запас при ученици в начален и прогимназиален етап на обучение в две възрастови групи: 7 – 10 г. и 11 – 14 г…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Необходимо ли е развитието на възпитателна компетентност у учителите? Мнения на родители и учители

Екатерина Томова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.06

Резюме. В статията са представени резултати от проучване, проведено чрез анализ на мнения, изразени от 361 родители и учители…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Проект на игри от модул „Математика“ към специализирана софтуерна платформа за обучение на ученици I – IV клас с разстройство от аутистичния спектър

Величка Косева
Основно училище „Панайот Волов“ – Пловдив
Генчо Стоицов
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.07

Резюме. В настоящата статия се обсъжда идеята за създаване на образователен софтуер, като допълнителен методически инструмент за обучение на ученици I – IV клас с разстройство от аутистичния спектър (РАС) по математика…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Methodological Basics of the Experiment in Pedagogy

Delyan Penchev
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.08

Abstract. Pedagogy is a field of science in which some characteristics of both social studies and humanities intersect…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Формиране на мисловни умения от по-високо ниво чрез STEM обучение по биология и здравно образование (VII клас)

Калина Иванова, Делка Карагьозова-Дилкова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2025-1.09

Резюме. В статията се представят резултати от дидактически тестове, които са проведени с 46 ученици от ОУ „Яне Сандански“ – Пловдив, преминали STEM обучение по биология и здравно образование (VII клас) през учебната 2022/2023 година…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 1s – Special Issue / 2025, година XCVII Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 4s/2025, година XCVII Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 6/2025, година XCVII Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 7/2025, година XCVII

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Формиране на мисловни умения от по-високо ниво чрез STEM обучение по биология и здравно образование (VII клас)

Следваща статия

Театрален училищен маратон на испански език

Следваща статия
25 училища от страната се представиха на сцената на тридневния XXV национален фестивал за училищен театър на испански език, който се проведе в Театъра на НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов"

Театрален училищен маратон на испански език

Курсант-старшина I степен Тодор Тачев от Висшето военноморско училище "Н. Й. Вапцаров" е носител на тазгодишната награда "Студент на годината

Отличиха най-добрите студенти за 2024 г.

ОУ „Христо Максимов“ в Самоков празнува

ОУ „Христо Максимов“ в Самоков празнува

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев откри две обновени училища в Пещера
  • Българска ученичка спечели Международната олимпиада по креативно програмиране
  • Нов STEАM център В 7. СУ „Кузман Шапкарев“ обединява наука и изкуство
  • Инж. Таня Михайлова в новия STEM център на СУ „Козма Тричков“: Важно е децата да имат умения за живота
  • Акад. Николай Витанов, зам.-министър на образованието и науката: Повече родни таланти избират българските висши училища
  • В Министерския съвет
  • Ръст на студентите в дефицитни специалности
  • 15% от възрастните в Eвропа участват в обучения и квалификации
  • Фантастичните умове на България
  • Младежки идеи за зеления преход
  • Обновяват столичното 35. СЕУ „Добри Войников“
  • Две столични училища са наградени със знак за качество от Националния инспекторат по образованието
  • Професионалната гимназия по транспорт в Бургас отново обучава водачи категория „C“
  • Антарктиците потеглят за Ледения континент за 34-ти път
  • Близо 579 млн. евро повече за образование в проектобюджета за догодина
  • Националният музей на образованието с изложба за българското светско училище
  • Заместник-министър Наталия Михалевска откри обучение за учители, свързано с темата за Холокоста
  • Заместник-министър Витанов представи пет ключови приоритета в образованието на Генералната конференция на ЮНЕСКО
  • Таня Михайлова и младите гвардейци на България представиха страната ни в Кипър и Италия
  • Училището в с. Търнава откри нов физкултурен салон, изграден с финансиране от МОН
  • Връчиха 4 първи награди в IX национално изложение „Младежко техническо творчество“
  • На 10 години ДВГ „Палави ноти“ има два албума, видеоканал и детско предаване

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"