Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. „Педагогика“, 2022 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 5/2022, година XCIV

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
10-06-2022
в Съдържание на сп. „Педагогика“, 2022 г.
A A

ИСТОРИЯ НА БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ

Иван Д. Шишманов – европеизираният българин (Посвещава се на 160 години от рождението на проф. д-р Иван Д. Шишманов (22.06.1862 – 22.06.1928))

Надежда Кръстева, Йордан Колев
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-5.01

Резюме. В архивите и в спомените на българската интелигенция за личността и делото на Иван Д. Шишманов се търсят доказателства за качествата и способностите, които го извисяват за „образец на европеизиран българин“…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ

Модел на образованието на бъдещето

Наталия Витанова
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-5.02

Резюме. В тази статия е направен опит на основата на актуалното състояние на образованието и тенденциите за неговото развитие в бъдеще да се изгради хипотетичен, теоретичен модел на образованието на бъдещето…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Образованието в дигитална среда – резултати, оценки, изводи

Костадин Паев
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-5.03

Резюме. Текущият публичен дебат относно възможностите и ефективността на онлайн обучението, перспективата му в обозримо бъдеще и оформилите се в обществото мнения „за“ и „против“ този образователен модел са достатъчно основание за представянето на подобна тема…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

The Technology оf Development оf Communicative Culture оf Elementary School Teachers

Mariia Oliiar1), Nataliia Blahun1),
Halyna Bilavych1), Nataliia Bakhmat2)
Tetyana Pantyuk3)
1)Vasyl Stefanyk Precarpathian National University – Ivano-Frankivsk (Ukraine)
2)Kamianets-Podіlskyi Ivan Ohiienko National University – Kamianets-Podіlskyi (Ukraine)
3)Drogobych State Pedagogical University of Ivan Franko – Drogobych (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/ped2022-5.04

Abstract. The deepening and complication of connections in today’s globalized world have led to an increased interest among scientists in the problem of formation of communicative culture of future professionals in all industries…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Изследване на детската рисунка като процес

Бисер Дамянов
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-5.05

Резюме. Детската рисунка е важен обект за изследване. Анализът на детската рисунка осигурява информация не само за нейното съдържание, но и за личността на детето, за неговите знания, умения и отношение към изобразеното в рисунката…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Приобщаващото образование в началната образователна степен за ученици с нарушения от аутистичния спектър

Величка Косева
Основно училище „Панайот Волов“ – Пловдив
Генчо Стоицов
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-5.06

Резюме. В статията се коментира приобщаващото обучение на деца с нарушения от аутистичния спектър и интегрирането им в общообразователните училища. Представени са психометрични инструменти за оценяване на интелектуалния и адаптивния им капацитет…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Супервизията в социалнопедагогическата работа на специалисти с деца и ученици

Яна Станева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-5.07

Резюме. Настоящата статия цели да покаже връзката на теоретичното и практическото приложение на супервизията при специалистите в отдел „Закрила на децата“ и конкретно социалнопедагогическата работа с деца и ученици в риск…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Влияние на обучението от разстояние в електронна среда върху някои аспекти на стиловете на учене при учениците от горна училищна възраст

Биляна Гъркова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2022-5.08

Резюме. Статията представя резултатите от реализирано в ограничена по обем извадка изследване, насочено към установяване влиянието на обучението от разстояние в електронна среда върху стиловете на учене на ученици от горна училищна възраст…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Публично-частното партньорство като отговор на предизвикателствата в образователния сектор

Офелия Кънева
Агенция ОЗОН (България)

https://doi.org/10.53656/ped2022-5.09

Резюме. Настоящата разработка е мотивирана от видимото изоставане на образователната система спрямо предизвикателствата на съвремието, както и от неизпълнението на образователните критерии за постигане на задължителната производствена, технологична, административна, икономическа, политическа и социокултурна подсистема (сектори на обществения живот), а също и към заинтересованите страни – общността, развитието на личността, семейството и т.н…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 1/2022, година XCIV Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 6/2022, година XCIV Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 7/2022, година XCIV Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 8/2022, година XCIV

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Публично-частното партньорство като отговор на предизвикателствата в образователния сектор

Следваща статия

Васил Левски като анонимен автор на „Писмо от България“ до вестник „Народност“

Следваща статия

Васил Левски като анонимен автор на „Писмо от България“ до вестник „Народност“

По въпроса за времето и начина на създаване на Централния български революционен комитет в Българско

Участието на Христо Тодоров Стоянов в Първия църковно-народен събор в Цариград през 1871 г.

Последни публикации

  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи
  • Министър Красимир Вълчев: Колкото по-рано включим децата в образователната система, толкова по-успешно ще бъде приобщаването им
  • Изданието „Написаното остава! Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера в БТА
  • Столичното 51. СУ откри новата учебна година с тържествен водосвет
  • Началникът на кабинета Таня Михайлова откри нов STEM център в НУ „Иван Вазов“ във Враца
  • Учебната година в ОУ „Неофит Рилски“ в Габрово започва с нов физкултурен салон и STEM център
  • ТУЕС с нов корпус в „София Тех парк“
  • Министър Красимир Вълчев в първия учебен ден: Учителите имат нужда от подкрепата ни
  • Ресурсен учител учи децата как да общуват с „различните“ от тях
  • Приветствие на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев за първия учебен ден
  • Най-новото училище в Германия е „Алеко“
  • Министър Красимир Вълчев открива учебната година в две училища
  • Литературен клуб „БългарЧЕТА“ към БУ „Звънче“ на Острова учи на любов към книгите
  • Децата от НУ в Стрелча учат миналото на региона в неформална среда
  • Връчиха рекордните 145 Национални дипломи
  • МОН публикува моделите на НВО за 2025/2026 г.
  • Министър Красимир Вълчев: Подкрепяме създаването на национално представителство на ученическите съвети
  • Общ изпит по математика и/или физика за бъдещите инженери
  • 60 000 първокласници получават светлоотразителни гривни за 15 септември

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"