Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.

Сп. „Педагогика“, книжка 3/2021, година XCIII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
01-05-2021
в Съдържание на сп. „Педагогика“, 2021 г.
A A

ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ

Задължителността на предучилищното образование – климат на доверие и свобода

Маргарита Колева, Блага Джорова
Югозападен университет „Неофит Рилски“
Ева Жечева
Омбудсман на Република България

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.01

Резюме. Авторите проучват ресурса на „задължителното предучилищно образование“ в България, като насочват вниманието към проблемните сфери на управленската и образователната практика в системата и търсят конкретни социалнопедагогически решения…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Оценка на ефективността на автоматизирана система за генериране на тестове по програмиране чрез педагогически експеримент

Ива Костадинова, Магдалена Гарванова,
Иван Иванов, Катя Рашева-Йорданова
Университет по библиотекознание и информационни технологии

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.02

Резюме. След направен преглед на съществуващи системи за генериране на електронни тестове проблемът, който се наблюдава в педагогическата практика, е липсата на интегрирани автоматизирани системи за проверка на знания по програмиране, чрез които да бъде заменен ръчният труд на университетските преподаватели по създаване на тестови въпроси с автоматизиран подход…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Пропедевтика на геометрични преобразувания чрез откриване на разлики

Тони Чехларова
Институт по математика и информатика – Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.03

Резюме. Представени са възможности за пропедевтика на геометрични преобразувания чрез задачи за намиране на разлики в две изображения…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Идентичност, себеутвърждаване и себерефлексия при ученици и студенти

Боян Василев
Пловдивски университет „П. Хилендарски“
Маргарита Бакрачева
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.04

Резюме.  Уменията за себерефлексия се изграждат като част от общото психосоциално развитие и себеопределяне и процесът може да бъде целенасочено подкрепен…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Многоезичието в училищна среда като политически и практико-педагогически проблем

Янка Коева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.05

Резюме. В статията се разглеждат някои основни научни идеи за многоезичието. Разграничават се усвояването на чужд език и на книжовния език, различен от майчиния…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Теоретични основи на опитно-изследователска дейност по човекът и природа в началните класове

Цветомира Иванова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.06

Резюме. В статията се представя структурата на опитно-изследователска дейност в съпоставка със структурата на дейността и в частност –със структурата на познавателната дейност…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 


ИНОВАТИВНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ И СОЦИАЛНОПЕДАГОГИЧЕСКИ ПРАКТИКИ

Survey of Parents’ Disposition to Co-creation with Their Children

Reni Hristova-Kotseva
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.07

Abstract. This article presents an analysis of the results of a survey conducted with parents of 3-to-7-year-old children…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Awareness and Personal Perceptions of Covid-19 in 6 – 7-Year Old Children after a Period of Social Isolation

Delyana Chuhovska
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.08

Abstract. The paper presents the results of a survey focused on children’s awareness of coronavirus…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Development of Colour Perception and Colour Combination Skills of Preschool Children through Studying Artworks of Impressionist Artists

Galina Nikolova
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.09

Abstract. This article studies the development of painting skills in preschool children by studying the works of Impressionist artists…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Influence of Digital Technologies on the Speech Development of 5-to-7-Year-old Children

Yoanna Tsaneva
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.10

Abstract. The present paper presents the results of an author’s research on the influence of social information environment on the speech development and communication skills of five-to-seven-year-old children…

виж повече


ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ

Оценката на труда на учителите, като елемент на мениджмънта на персонала в детската градина

Аксения Тилева
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.11

Резюме. Оценката все повече се признава като ценен инструмент за насърчаване на развитието и растежа в професията…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


КНИЖНИНА

Невродидактика [Neurodidactics]

Радев, Пл. (2020). Невродидактика. София: Fast Print Books,
ISBN: 978-619-236-189-1

Наталия Витанова
Шуменски университет „Епископ Константин Преславски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.12

виж повече

 

 

 

 

Монтесори методът и приобщаващата образователна среда

Балканска, Н. (2020). Монтесори методът и приобщаващата
образователна среда. София: ИК „Феномен“, ISBN: 978- 954-549-144-3

Катерина Караджова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.13

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

За асистиращите и информационните технологии в образованието

Сивакова, В. (2020). Асистиращи и информационни технологии
в образованието. Пловдив: Университетско издателство „Паисий Хилендарски“, ISBN 978-619-202-562-5

Георги Тотков
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.14

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 


СЪБИТИЯ

Георги Стойков Раковски (Патриархът просветител революционер по повод 200 години от рождението му)

Любен Димитров
СУ „Св. Климент Охридски“
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/ped2021-3.15

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 1/2021, година XCIII Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 2/2021, година XCIII Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 5/2021, година XCIII Default ThumbnailСп. „Педагогика“, книжка 8/2021, година XCIII

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2021, година XXX

Следваща статия

Eдна легенда на 100 години

Следваща статия
Eдна легенда на 100 години

Eдна легенда на 100 години

Полетът на щъркела

Полетът на щъркела

В ход е дигиталното обучение

Рецепти в картини и слово

Последни публикации

  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи
  • Министър Красимир Вълчев: Колкото по-рано включим децата в образователната система, толкова по-успешно ще бъде приобщаването им
  • Изданието „Написаното остава! Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера в БТА
  • Столичното 51. СУ откри новата учебна година с тържествен водосвет
  • Началникът на кабинета Таня Михайлова откри нов STEM център в НУ „Иван Вазов“ във Враца
  • Учебната година в ОУ „Неофит Рилски“ в Габрово започва с нов физкултурен салон и STEM център
  • ТУЕС с нов корпус в „София Тех парк“
  • Министър Красимир Вълчев в първия учебен ден: Учителите имат нужда от подкрепата ни
  • Ресурсен учител учи децата как да общуват с „различните“ от тях
  • Приветствие на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев за първия учебен ден
  • Най-новото училище в Германия е „Алеко“
  • Министър Красимир Вълчев открива учебната година в две училища
  • Литературен клуб „БългарЧЕТА“ към БУ „Звънче“ на Острова учи на любов към книгите
  • Децата от НУ в Стрелча учат миналото на региона в неформална среда
  • Връчиха рекордните 145 Национални дипломи
  • МОН публикува моделите на НВО за 2025/2026 г.
  • Министър Красимир Вълчев: Подкрепяме създаването на национално представителство на ученическите съвети
  • Общ изпит по математика и/или физика за бъдещите инженери
  • 60 000 първокласници получават светлоотразителни гривни за 15 септември
  • Можем ли с големите данни да прогнозираме успеха на ученици
  • Премиер и министър откриха обновена детска градина и училище в община Симитли
  • Валентина Камалиева, началник на РУО – Бургас: Усилията ми ще са насочени към насърчаване културата на учене и взаимодействието с родителите

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"