Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.

Non-linguistic Factors in Classroom Foreign Language Performance

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
08-08-2019
в Съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
A A

Marya Tsvetkova
University of Sofia (Bulgaria)

 

Abstract. Applied linguistics has come under the sway of two seemingly antithetic views – one prioritizing the social, the other – bringing to the fore the individual dimension. The present paper is aimed at revisiting foreign language evaluation from a dialectical perspective which allows for providing insights into the role of affective factors. It reports on a socially-situated investigation of language performance that accounts for students’ motivation and anxiety conceived of here as symbolic resources. A total of 50 high-school learners of English filled in R. Gardner’s Attitude / Motivation Test Battery (AMTB) at two points in time and participated in a quasi-experimental study. A pretest – posttest control group design was employed. The findings furnish evidence of the significant effect of increasing L2 motivation and alleviating anxiety on classroom L2 achievement.
Keywords: foreign language performance; motivation; anxiety; task-based assessment; sociocultural approach

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПедагогически аспекти на интерактивната комуникация с визуалното изкуство в музейна среда Default ThumbnailДиофантови уравнения и системи диофантови уравнения – теоретични аспекти и методическа проекция в началния етап на образование Default ThumbnailСвоеобразен връх в методиката на обучението по български език в началните класове Default ThumbnailОбразование на бъдещето

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Устойчивост на резултатите при повторно измерване с тест и отчитане на успеваемостта на учениците след проведена дидактическа технология

Следваща статия

Предизвикателствата на съвременното възпитание

Следваща статия

Предизвикателствата на съвременното възпитание

Семейно ориентиран подход в социалната работа – основания и професионални рефлексии

Влиянието на социалните мрежи върху отношението на учениците към ценности с хедонистична насоченост

Последни публикации

  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН
  • Държавата подкрепя 2500 деца с дарби през 2025 г.
  • Психоаналитикът проф. Моника Богданова: Ученето е усилие, а в последните години се сведе до забавление
  • Медиатор по призвание
  • Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми
  • Софийският университет е сред първите 50% от най-добрите в света в QS University Rankings 2026
  • Какво трябва да знаем за отпуска при две и повече деца
  • Национално състезание по пътна безопасност във Враца
  • Тържество на таланта
  • Бебешката зала в Габрово – възродената сцена за детски усмивки
  • Първо българско училище в Остин отпразнува края на учебната година
  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Споделянето е пътят към успеха

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"