Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

Над 185 000 са усвоили дигитални умения

Стела Маринова от Стела Маринова
13-02-2025
в Новини 2025
A A
Снимка – Pixabay.com

Над 185 000 души, от които 138 574 ученици, 11 642 педагогически специалисти и 35 059 образователни медиатори и родители, са участвали в обучение по цифрови умения по проект „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“, финансиран по Оперативната програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014 – 2020 г.

Това става ясно от Окончателния доклад за оценка на подкрепата по инициативата REACT-EU, изпълнена чрез Проекта, който е публикуван на страницата на Изпълнителна агенция „Програма за образование“.

Оценката е извършена от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие съгласно подписаното Споразумение за многогодишна подкрепа за изпълнение на Плана за оценка на Програма „Образование“ 2021 – 2027 г. с МОН и Изпълнителна агенция „Програма за образование“.

В доклада е посочено още, че по Проекта са разпредели над 85 000 цифрови устройства, от които 20 692 лаптопи за учители и 64 997 лаптопи и таблети за ученици.

„Това значително е допринесло за повишаване на равенството в достъпа до технологии. До 2022 г. наличността на устройства в България надхвърли средното ниво за страните от ОИСР, а проектът изпълни поставените си цели за предоставяне на устройства“, става ясно от документа.

Основното заключение от оценката е, че

проектът успешно е подобрил равния достъп до цифрови устройства и е помогнал за изграждането на основни цифрови умения за учители, ученици и образователни медиатори, посочвайки ясни нужди в българската образователна система.

Чрез предоставяне на устройства и обучение.

Проектът е намалил риска от задълбочаване на образователните различия при бъдещи преминавания към онлайн обучение в краткосрочен и средносрочен план, особено сред уязвимите групи, като ромските общности.

Оценката съдържа основни изводи, констатации, препоръки и научени уроци за подобряване или коригиране изпълнението на заложените дейности в областта на дигиталното и цифровото образование по Програма „Образование“ 2021 – 2027 г., както и за подобряване разработването на образователни политики и инициативи в тази тематична област.

Сред препоръките за бъдещи проекти е интегрирането на мерки за насърчаване на справедливи образователни резултати, а не само на справедлив достъп до устройства.

Това може да включва подпомагане на учителите да предоставят персонализирана и лична подкрепа на учениците при дистанционно и цифрово обучение, предлагане на целенасочена академична помощ за тези, които са изложени на риск от изоставане, и разработване на възможности за партньорско обучение, за да се гарантира, че всички ученици се възползват по справедлив начин от цифровото и дистанционното обучение.

Your Image Description

Свързани статии:

Проектът EPALE е одобрен и за следващия двегодишен период Не позволявайте на зависимости да отнемат бъдещето ви. С тези думи служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков се обърна към близо 400 ученици в ГабровоНаркотиците отнемат бъдещето Институциите в Кюстендил с мерки срещу отпадането на ученициИнституциите в Кюстендил с мерки срещу отпадането на ученици Компенсирането на разходите за електроенергия на детски градини и училища продължава до края на март 2025 г.

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денятдигитални уменияИзпълнителна агенция "Програма за образование"проектравен достъп

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Вестник „Аз-буки“ – брой 6/2025 г.

Следваща статия

Съдилища срещу тормоза в училище

Следваща статия
Съдилища срещу тормоза в училище

Съдилища срещу тормоза в училище

Осигурено е финансиране за Ученическите игри

Осигурено е финансиране за Ученическите игри

Наши гимназисти с награда от конкурс за космическа колония

Наши гимназисти с награда от конкурс за космическа колония

Последни публикации

  • Ресурсен учител учи децата как да общуват с „различните“ от тях
  • Приветствие на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев за първия учебен ден
  • Най-новото училище в Германия е „Алеко“
  • Министър Красимир Вълчев открива учебната година в две училища
  • Литературен клуб „БългарЧЕТА“ към БУ „Звънче“ на Острова учи на любов към книгите
  • Децата от НУ в Стрелча учат миналото на региона в неформална среда
  • Връчиха рекордните 145 Национални дипломи
  • МОН публикува моделите на НВО за 2025/2026 г.
  • Министър Красимир Вълчев: Подкрепяме създаването на национално представителство на ученическите съвети
  • Общ изпит по математика и/или физика за бъдещите инженери
  • 60 000 първокласници получават светлоотразителни гривни за 15 септември
  • Можем ли с големите данни да прогнозираме успеха на ученици
  • Премиер и министър откриха обновена детска градина и училище в община Симитли
  • Валентина Камалиева, началник на РУО – Бургас: Усилията ми ще са насочени към насърчаване културата на учене и взаимодействието с родителите
  • Докторантка на INSAIT е сред примерите за успешни млади европейски изследователи на ЕК
  • Информационни табла в училищата по повод въвеждането на еврото
  • Снимка на броя: Пожарна безопасност
  • Индустрията на научните измами се разраства: Необходими се спешни мерки, тъй като възходът на генеративния изкуствен интелект допълнително улеснява създаването на фалшива наука
  • Право на платен отпуск при смърт на близък: какво предвижда законът
  • Ръководителите на училищата в София обсъдиха приоритетите за новата учебна година
  • За един малко познат медицински термин
  • Изкуственият интелект влиза в учебните програми

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"