Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Абонамент
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Абонамент
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 19, 2022

Трудната математика

в Брой 19, 2022

Математиката е най-трудният предмет за учениците от V до X клас. По-малките определят като сложни също история и география, а по-големите – физика и химия. Това показват резултатите от електронната анкета сред учениците, организирана от МОН във връзка с прегледа на учебните програми от I до X клас, съобщават от Министерството.
В доброволното и анонимно проучване участват 5200 деца. Част от тях – 2184 ученици, са достигнати чрез директна кореспонденция с ученическите съвети в училищата. 3016 се включват благодарение на Националния съвет на децата към Държавната агенция за закрила на детето.
Учениците изразяват мнението си за отделните предмети по степента на трудност за научаване, необходимостта и смисъла от придобитото знание, практическата приложимост и метода на преподаване.
Като най-смислена петокласниците и шестокласниците възприемат дисциплината човек и природа. Независимо че определят за най-сложна математиката, те смятат, че тя развива мисленето. Въпреки това не са убедени, че ще им е полезна в живота.
Децата от V и VI клас трудно приемат прехода от човек и общество към двата отделни учебни предмета география и история. Очевидна е необходимостта от засилване на синхрона в учебните програми между двете дисциплини в тези класове. Подобен проблем има и в VII клас при разделянето на човек и природа на химия и физика. Инвестициите в създаване на STEM кабинети, проектното обучение и работата в групи биха помогнали за преодоляване на тези трудности, посочват от МОН.
Гимназистите (VIII – X клас) масово не осъзнават практическата полза от знанията по математика, български език и литература и физика. Те намират за важни и полезни географията и чуждите езици. Учениците с успех под „Много добър“ 5,20 по-трудно разбират смисъла на изучаваното в училище.
Учениците от първи гимназиален етап най-често искат материалът да бъде разглеждан чрез практически примери и реални житейски ситуации, необходимо им е и повече време за упражнения, особено по математика.
Гимназистите признават опитите на своите учители да представят учебния материал по разнообразен начин, за да бъде възприет по-добре, включително чрез използване на образователни платформи. Едновременно с това, също като по-малките, те отчитат като сериозен дефицит липсата на работа в групи и недостатъчното време за разбиране и затвърждаване на новите знания. Учениците рядко са ангажирани в проектни дейности по предмети с голям брой часове като български език и литература и математика. Почти всички отчитат необходимостта от повече упражнения.
Работни групи към МОН преглеждат учебните прог-
рами по всички общообразователни предмети, изучавани от I до X клас. Част от този процес е проучване мненията на учители, ученици и родители.


Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:

СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);

ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;

БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.

Етикети: Репортер
СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Първият звънец на 7 септември от 2023-а

Следваща статия

По-високи такси в 16 държавни висши училища

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

По-високи такси в 16 държавни висши училища

В ход е дигиталното обучение

232,6 млн. лева за ръст на учителските заплати и догодина

В ход е дигиталното обучение

Трима директори с приз „Св. Иван Рилски“

Последни публикации

  • Кошмарът „атмосферна река“
  • Увеличават се случаи на заразна гъбичка
  • Бъдещето на невротехнологиите
  • Технологии под ръка
  • Центровете за високи постижения пишат проекти
  • Кои са най-добрите информатици
  • Подготвя се национален проект за дуално обучение
  • В търсене на кадри
  • Обявен е график за допълнителните ДЗИ
  • Близо 150 млн. лв. за ученически общежития
  • Спортните федерации да влязат в училищата
  • Над 1,2 млн. обучения са преминали учителите
  • Още за двойните умалителни в българския език
  • Пловдив събра млади готвачи и монтьори
  • Думата имат тийнейджърите
  • Екранното поколение
  • Нови възможности за приобщаващото образование в Пловдив
  • Бургаските специални педагози споделят опит
  • Реализирането на една цел води след себе си друга
  • Уча децата да бъдат приятели
  • Гневът и мирът в европейската цивилизация
  • Търси се най-добрият младежки стартъп
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Абонамент

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG