Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Математика и информатика Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2024 г.

Сп. „Математика и информатика“, книжка 6/2024, година LXVII

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-11-2024
в Съдържание на сп. “Математика и информатика”, 2024 г.
A A

Върху задача 3 от Международната олимпиада по математика 2024 година

Драгомир Грозев
Институт по математика и информатика
Българска академия на науките – София (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-6-1-ont

Резюме. Статията е посветена на решаването на Задача 3 от Международната олимпиада по математика (МОМ) 2024. Задачата е с много проста формулировка и изглежда измамно лесна, но тя затрудни много от участниците, включително българските състезатели…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Възможности за изграждане на междупредметни връзки математика – информатика

Елена Каращранова, Ирена Атанасова, Надежда Борисова
Природо-математически факултет
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-6-2-opp

Резюме. Изграждането на междупредметни връзки в обучението спомага както за постигането на трайни знания, така и за придобиването на практически умения…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Анализ на размерностите – необходимо условие за прилагане на математически модели

Георги Гачев
Институт по математика и информатика
Българска академия на науките – София (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-6-3-dim

Резюме. Статията представя анализ на размерностите като необходимо условие за правилното прилагане на математически модели в практиката…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Методът на спомагателните успоредни равнини при изследване вида на сеченията на тор с равнина

https://doi.org/10.53656/math2024-6-4-the

Ирена Първанова 1), Венцислав Радулов 2)
1) Факултет по приложна математика и информатика
Технически университет – София (България)
2) Минно-електромеханичен факултет, Минно-геоложки университет – София (България)

Резюме. Статията разглежда изследване и определяне вида на кривите, които се получават при пресичане на тор с равнина с помощта на методите и средствата, използвани в дескриптивната геометрия…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Използване на Visual Basic for Applications в Excel за развитие на уменията на учениците в областта на програмирането

Стефка Анева, Елена Тодорова
Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“ – Пловдив (България)

https://doi.org/10.53656/math2024-6-5-usi

Резюме. В настоящата статия е представен един подход за развитие и усъвършенстване на практическите и приложните умения на учениците в областта на програмирането, с използване на възможностите на Visual Basic for Applications в Excel…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Teaching Future Mathematics Teachers to solve Problems with Parameters: Ukrainian Experience

Alla Prus, Ivan Lenchuk
Department of Algebra and Geometry
Ivan Franko State University – Zhytomyr (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/math2024-6-6-tea

Abstract. The professional development of Mathematics teachers is one of the important areas of the research. We consider the ability to solve problems with parameters as a significant indicator of competence of a teacher of Mathematics…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Artificial Intelligence in Cybersecurity: Rigorous Critical Review, Methodological Challenges and Future Research Directions

Maria Mpitsi
Faculty of Mathematics and Natural Sciences
South-West University – Blagoevgrad (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2024-6-7-art

Abstract. This paper offers a critical review of the applications of AI in cybersecurity, focusing on the recent trends of automation in threat detection, enhancement of response strategies, and prediction of vulnerabilities…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 2/2024, година LXVII Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 3/2024, година LXVII Default ThumbnailСп. „Математика и информатика“, книжка 4/2024, година LXVII Default ThumbnailГодишно съдържание сп. „Математика и информатика“, том 67 (2024 г.)

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Как Пощите се грижат за писмата и пратките

Следваща статия

Министър Галин Цоков: Ще подкрепим разкриването на българско неделно училище в Сингапур

Следваща статия
Министър Галин Цоков: Ще подкрепим разкриването на българско неделно училище в Сингапур

Министър Галин Цоков: Ще подкрепим разкриването на българско неделно училище в Сингапур

Дни на кариерата в УНСС

Дни на кариерата в УНСС

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5-6/2024, година XXXIII

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев откри обновено студентско общежитие в Пловдив
  • Медицинският университет в Плевен въведе лаборатория по анатомия с добавена реалност
  • Нобел за квантова физика в макромащаб
  • Университетът по хранителни технологии в Пловдив ще си партнира със Световната организация по туризъм
  • Център с лаборатория за изследване на аутизма отвори врати в Софийския университет
  • Нова детска градина в Асеновград с финансиране от МОН
  • Разработка на INSAIT е сред водещите статии на топ форум за компютърно зрение и изкуствен интелект
  • 12 отличени с наградите „Джон Атанасов“
  • Министър Красимир Вълчев: За да расте икономиката, ще са ни нужни повече дигитални създатели
  • Разгадани тайни на имунната система донесоха Нобел за медицина на трима учени
  • Таня Михайлова поздрави учителите в Тетевен
  • „Аз-буки“ с премиера на детска книга
  • Първа среща на българските неделни училища в Австрия
  • Малена Замфирова е номер едно в Европа сред младите спортисти
  • РУО – София-област, приветства 72 млади учители
  • Николай Дойчинов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“: Хубавата снимка идва от емоцията, която снимащият е преживял
  • Училищният психолог подкрепя всички ученици
  • Проф. Томас Цурбухен, бивш научен директор на НАСА: Технологиите могат да помогнат за адаптиране към промените на Земята
  • Когато историята е страст
  • В очакване на Нобеловите награди за 2025 г.
  • Милена и Паола, които ще учат децата да станат мислещи хора
  • 90% от шестокласниците се явиха на национално онлайн изследване по математика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"