Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Математика и информатика

Годишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2015 г.

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
10-12-2015
в Математика и информатика
A A

МАТЕМАТИКА И ИНФОРМАТИКА /MATHEMATICS AND INFORMATICS

BULGARIAN EDUCATIONAL JOURNAL

ГОДИНА LVII / VOLUME 58, 2015

СТРАНИЦИ / PAGES

 

Книжка 1 / Number 1: 1 – 112

Книжка 2 / Number 2: 113 – 224

Книжка 3 / Number 3: 225 – 336

Книжка 4 / Number 4: 337 – 448

Книжка 5 / Number 5: 449 – 560

Книжка 6 / Number 6: 561 – 664 

 

МАТЕМАТИЧЕСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ ПО СВЕТА / MATHEMATICAL EDUCATION WORLDWIDE

М. В. Ломоносов И Традиции Университетского Образования [M. V. Lomonosov And The Traditions Of The University Education]/ Татьяна Буторина / Тatyana Butorina – стр. 10

 

ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ / EDUCATIONAL TECHNOLOGY

19 – 39:XML модел за автоматично генериране на програмни текстове [An XML Model for Automatic Generation of Program Texts]/ Павел Азълов / Pavel Azalov

40 – 57 The Computer Improves the Steiner’s Construction of the Malfatti Circles] / Sava Grozdev, Deko Dekov

119 – 128:Spreadsheets as Tools for Constructing Mathematical Concepts / Erich Neuwirth

129 – 142:Education of a Mathematician – Experimentalist, or Soft Manifesto of Experimental Mathematics / Alexander Yastrebov, Maria Shabanova

143 – 148:Computer-discovered Mathematics: Lalesco Products /Sava Grozdev, Deko Dekov

149 – 156:Самостоятелно решаване на зачачи с Excel [Independent Problem Solving with Excel] /Пламен Пенев, Диана Стефанова / Plamen Penev, Diana Stefanova

272 – 278:Проектно базирани подходи за формиране и развитие на изчислителни умения, реализирани чрез осъществяване на междупредметни връзки и използване на електронни средства [A Project-Based Approach: the Formation of Computing Skills Through Multidisciplinary Interconnections and the Incorporation of Electronic Devices] / Коста Гъров, Ангел Ангелов, Ламбри Йовков/ Kosta Garov, Angel Angelov, Lambri Yovkov

279 – 299:Педагогически и ергономичен подход при разработване на мултимедийна среда за обучение по компютърни науки [Pedagogical and Ergonomic Approach in the Development of Multimedia Learning Environment in Computer Science] / Евгения Горанова / Evgenia Goranova

415 – 425:Две симетрични поляри и два хармонично спрегнати полюса [Two Symmetric Polar Lines and Two Harmonically Conjugated Poles] / Сава Гроздев, Веселин Ненков / Sava Grozdev, Veselin Nenkov

426 – 436:Computer-Discovered Mathematics: Cevian Corner Products / Sava Grozdev, Deko Dekov

455 – 482:От математически към компютърни игри [From Mathematical to Computer Games] / Павел Азълов / Pavel Azalov

483 – 496: Четиричленната релация „Операции – Процедури – Дейности – Действия“ в системата „Oппродей“ и приносът ѝ за ефективно изпълнение на информационните процеси в електронните документи [The Four-member Relation “Operations-Procedures-Activities-Actions” in the “Opprodey” System And its Contribution to the Effective Execution of Information Processes in to Electronic Documents] / Ридван Исуфов / Ridvan Isufov

 

ВЪПРОСИ НА ПРЕПОДАВАНЕТО / EDUCATIONAL MATTERS

58 – 68:Стимулиране активността на студентите в процеса на обучение чрез използване на интерактивни методи [Stimulating Students’ Activity in the Teaching Process by Interactive Methods] / Лиляна Каракашева-Йончева / Lilyana Karakasheva-Yoncheva

69 – 76:Ролята на емоциите на учениците при мотивацията им в обучението по математика [The Role of Students’ Emotions in Their Motivation to Study Mathematics] / Румяна Маврова, Зара Данаилова / Rumjana Mavrova, Zara Danailova

77 – 85:Когнитивни измерения при математиците с увредено зрение [Cognitive Dimensions to Blind Mathematicians]/Милен Замфиров / Milen Zamfirov

231 – 250:Елементарни аритметични задачи. Структура и математически модел. Класификация. Текстови задачи [Elementary Arithmetic Problems. Structure and Mathematical Model. Classification. Word Problems] / Маргарита Върбанова, Здравко Лалчев, Ирина Вутова /Margarita Varbanova, Zdravko Lalchev, Irina Voutova

251 – 260:Използване на формативно оценяване в домашната работа [Using Formative Assesment in Homework] /Борислава Кирилова / Borislava Kirilova

261 – 271:Comparative Analysis Regarding the Study of Transformations in the Euclidean Plane by Applying Complex Numbers / Katerina Anevska, Sava Grozdev, Risto Malcheski

343 – 374: Съставни аритметични задачи. Структурно-технологичен модел и MZ-карта на задачата. Текстови задачи [Composite Arithmetic Problems. Structure-Technological Model and MZ-map of a Problem. Word Problems]/ Здравко Лалчев, Маргарита Върбанова / Zdravko Lalchev, Margarita Varbanova

375 – 381: Един урок по математика в четвърти клас [A Mathematical Class in Fourth Grade] / Диана Стефанова / Diana Stefanova

382 – 402:Златното сечение и числата на Фибоначи – синергетични връзки между математика, информатика и музика [The Golden Section and the Fibonacci Numbers – Synergetic Relationship Between Mathematics, Informatics and Music] / Камелия Колева, Валентин Бакоев / Kamelia Koleva, Valentin Bakoev

403 – 414:Анализ на задачите от областния кръг на международното математическо състезание “Eвропейско кенгуру” за студенти [Analysis of the Paper for the Regional Round of the International Mathematical Competition for University Students “European Kangaroo”] /Веселин Ненков, Йордан Петков / Veselin Nenkov, Yordan Petkov

567 – 581:Errors related to topics in geometry, data representation and analysis made by fifth grade srudents in the republic of Мacedonia / Metodi Glavche, Risto Malčeski, Katerina Anevska

582 – 592:Mathematical skills are required in the changing world / Desislava Georgieva

 

НАУЧНО–МЕТОДИЧЕСКИ СТАТИИ / EDUCATIONAL RESEARCH

52 – 57:Геометрична конструкция на крива на Чева[A Geometrical Construction of a Ceva Curve] / Сава Гроздев, Веселин Ненков / Sava Grozdev, Veselin Nenkov

157 – 169:Модификация метода проекций вычисления расстояния между скрещиваютщимися прямыми [Modification of the Projection Method to Find the Distrance Between Skew Lines] / Владимир Жук / Vladimir Zhuk

170 – 179:Обобщения за някои класове неопределени интеграли, свеждащи се до рекурентна зависимост [Generalization of Some Types of Indefinite Integrals, Which Can Be Solved by Recurrence] /Росен Николаев / Rosen Nikolaev

180 – 179:Applying Cloud Computing for a More Efficient Evaluation of Practical Projects / Emil Delinov

195 – 212: Подходи при разработване на графичен интерфейс за работа с няколко документа [Approaches in Developing GUI and Working With Several Applications] / Тодорка Терзиева / Todorka Terzieva – стр. 195

300 – 311:Мотивационните задачи в обучението по математика [Motivational Problems in Teaching Mathematics] / Румяна Маврова, Пенка Рангелова, Зара Данаилова-Стойнова / Rumjana Mavrova, PenkaRangelova, Zara Danailova-Stojnova

312 – 321:Възможности за съгласуваност на обучението по математика в средните училища и във висши училища [Collaboration Within Mathematics Education in Secondary Schools and in Universities] / Мариана Дурчева, Елена Върбанова/ Mariana Durcheva, Elena Varbanova

497 – 512:Стандарти и спецификации в областта на електронното обучение [Standards and Specifications in the e-Learning Field] / Милен Петров, Камелия Йотовска / Milen Petrov, Kamelia Yotovska

513 – 519:Computer Discovered Mathematics: Antipedal Corner Products / Sava Grozdev, Deko Dekov

520 – 538:Пълно обобщение на теоремата на Грифитс с конични сечения [Full Genarization of The Griffits Theorem with Conics] / Сава Гроздев, Веселин Ненков / Sava Grozdev, Veselin Nenkov

539 – 548: Генезис и развитие на Tеорията на равномерното разпределение [Genesis and Development of the Theory of Uniform Distribution] / Силвия Байчева, Васил Грозданов / Sylviya Baycheva, Vassil Grozdanov

593 – 603: Исторически предпоставки за смятането с пръсти и обучението по математика на ученици със специални образователни потребности [Historical Prerequisites for Finger Math and the Mathematics Education of Students with Special Educational Needs] / Милен Замфиров / Zamfirov

604 – 608: One more proof for the distance between the incentre and the orthocentre of the triangle / Šefket Arslanagić

609 – 615:Computer discovered mathematics: Pedal corner products / Sava Grozdev, Deko Dekov

616 – 620: Eдно обобщение на ортоцентричния триъгълник [A generalization of the orthocentric triangle] / Хаим Хаимов,

621 – 638: Теоремата на Фонтене по отношение на описани централни конични сечения [Fontené theorem with respect to surcumscribed central conics] / Сава Гроздев, Веселин Ненков/ Sava Grozdev, Veselin Nenkov

 

КОНКУРСИ, ОЛИМПИАДИ, СЪСТЕЗАНИЯ / COMPETITIONS AND OLYMPIADS

86 – 95:Анализ на задачите и представянето на учениците от 12-ти клас на Областния математически турнир в гр. Кърджали – 2014 г. [Analysis of the Problems and Performance of the Students from 12th Grade on the Regional Mathematics Tournament in Kardzhali – 2014] / Росен Николаев, Йордан Петков / Rosen Nikolaev, Jordan Petkov- стр.86

95 – 99: Дванадесета Международна олимпиада по лингвистика [The Twelfth International Olympiad in Linguistics] / Иван Держански / Ivan Derzhanski- стр. 95

 

КОНКУРСНИ ЗАДАЧИ / CONTEST PROBLEMS

100:Конкурсни задачи на броя [Contest Problems of the Issue]

101 – 104:Решения на конкурсните задачи от брой 2, 2014 [Solutions of the Contest Problems from issue 2, 2014]

213:Конкурсни задачи на броя [Contest Problems of the Issue] – стр. 213

214 – 216:Решения на конкурсните задачи от брой 3, 2014 [Solutions of the Contest Problems from issue 3, 2014]

322:Конкурсни задачи на броя[Contest Problems of the Issue]

323 – 326:Решения на конкурсните задачи от брой 4, 2014[Solutions of the Contest Problems from issue 4, 2014]

437:Конкурсни задачи на броя[Contest Problems of the Issue]

Решения на конкурсните задачи от брой 3, 2015 [Solutions of the Contest Problems from issue 3, 2015] – 438

542 Конкурсни задачи на броя [Contest Problems of the Issue]

550-552: Решения на конкурсните задачи от брой 4, 2015 [Solutions of the Contest Problems from issue 4, 2015]

639Конкурсни задачи на броя [Contest Problems of the Issue]

640 – 642:Решения на конкурсните задачи от брой 5, 2015 [Solutions of the Contest Problems from issue 5, 2015]

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Математика и информатика“ 2012 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Математика и информатика“ 2013 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Математика и информатика“, 2014 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

За неправилната употреба на главните букви

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2015 г.

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2015 г.

Четем най-вече за удоволствие

Учим и живеем заедно

Учим и живеем заедно

Последни публикации

  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • 200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование
  • Снимка на броя: Царство на децата
  • Премиерът Росен Желязков: INSAIT надмина всички очаквания
  • Национално издателство „Аз-буки“ обявява конкурс за научна статия
  • Министър Красимир Вълчев: Предлагаме въвеждане на час по добро
  • Млади химици представят изследванията си пред министъра на образованието и науката
  • Конкурс за диктовки по случай 24 май

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"