Вестник „Аз-буки”
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2023 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2023, година XLX

Ivo Hristov от Ivo Hristov
29/09/2025
в Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2023 г.
0
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Проницаемостта на формите на конклузива в съвременния български език

Красимира Алексова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.401pron

Резюме. Статията изследва проницаемостта на композираните конклузивни форми в деятелен и страдателен залог в съвременния български език. Разграничават се два случая: проницаемост от кратки дателни и винителни лични местоимения и от частицата „се“ с местоименен произход, както и вмъкване на частицата „ли“ и други частици, пълнозначни думи, вметнати думи изрази и прости изречения…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Местоименията – между когницията и граматикализацията

Мариана Георгиева
Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ – БАН

https://doi.org/10.53656/for23.402mest

Резюме. Местоименията са ексцерпция на граматикализацията, нейна езикова експликация. Парадигмата на местоименията и нейната логическа функционалност…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Учебникът по немски език на д-р Ботю Шанов в контекста на българската лингводидактология

Весела Белчева
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“

https://doi.org/10.53656/for23.432uceb

„Да знаеш друг език, е като да имаш втора душа!“
Карл Велики

Резюме. Учебникът на д-р Ботю Шанов е с приносен характер за историята на чуждоезиковото обучение в България – той предоставя важен изворов материал, който в голяма степен отразява проблемите на българската лингводидактология в първата половина на ХХ век и може да бъде интерпретиран с оглед целите на редица разработки в контекста на съвременната лингводидактология…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Impact of Internet Resources Used by Kazakhstan and Kyrgyzstan University Students for English Learning

Sagimbayeva Jannat Elemesovna 1;
Tazhitova Gulzhakhan Zarubaevna 1;
Mukhtarkhanova Ainagul Madievna 1;
Duvanaeva Karachach Toktomamotovna 2;
Kurmanayeva Dina Kassimbekovna 1
1.L.N.Gumilyov Eurasian National University – Astana (Kazakhstan)
2.Osh University (Kyrgyzstan)

https://doi.org/10.53656/for23.433impa

Abstract. This paper explores the internet resources used by Kazakhstan and Kyrgyzstan universities students for English learning. Use of Internet resources in learning English became one of the relevant topics nowadays….

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Езикът и модернизмът (върху творби на Петко Тодоров)

Цветан Ракьовски
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград

https://doi.org/10.53656/for23.431ezik

Резюме. Статията анализира езика на идилиите и драмите на Петко Тодоров. По мнението на рецензентите от началото на ХХ в. тези произведения се отличават с изкуствен език, който на много места става неразбираем…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Как се прави показалец?

Александър Иванов

https://doi.org/10.53656/for23.433kaks

Резюме. В статията се прави кратък преглед на възгледите на проф. Янакиев за създаване на показалци към различни по тип научни издания…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Комунизъм и християнство: канонизацията на отец Паисий Хилендарски

Сирма Данова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.433comu

Резюме. С настоящата статия си поставяме за задача да изследваме събитийния контекст, в който се осъществява канонизацията на отец Паисий Хилендарски през 1962 г., когато държавата чества 200-годишнината от написването на „История славянобългарска“…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Лингводидактологически проблеми при изучаването на езиците висок валириан и клингонски

Петър Тодоров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for23.433ling

Резюме. Статията разглежда два изкуствено създадени езика – висок валириан и клингонски. Проблемите, които възникват при изучаването им, произтичат най-вече от факта, че това не са официално говорими езици и на практика се използват само във филмите, за които са създадени – „Игра на тронове“ и „Домът на дракона“ (висок валириан) и „Стар Трек“ (клингонски)….

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Морфологична (не)категориалност

Стефана Димитрова

https://doi.org/10.53656/for23.451neka

 

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 1/2023, година XLX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2023, година XLX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2023, година XLX Default ThumbnailГодишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 50 (2023 г.)

Последвайте ни в социалните мрежи

Предишна статия

Морфологична (не)категориалност

Следваща статия

Спекулациите с българския език и неговото изучаване в училище са опасни

Следваща статия
Спекулациите с българския език и неговото изучаване в училище са опасни

Спекулациите с българския език и неговото изучаване в училище са опасни

Последни публикации

  • 15% от възрастните в Eвропа участват в обучения и квалификации
  • Фантастичните умове на България
  • Младежки идеи за зеления преход
  • Обновяват столичното 35. СЕУ „Добри Войников“
  • Две столични училища са наградени със знак за качество от Националния инспекторат по образованието
  • Професионалната гимназия по транспорт в Бургас отново обучава водачи категория „C“
  • Антарктиците потеглят за Ледения континент за 34-ти път
  • Близо 579 млн. евро повече за образование в проектобюджета за догодина
  • Националният музей на образованието с изложба за българското светско училище
  • Заместник-министър Наталия Михалевска откри обучение за учители, свързано с темата за Холокоста
  • Заместник-министър Витанов представи пет ключови приоритета в образованието на Генералната конференция на ЮНЕСКО
  • Таня Михайлова и младите гвардейци на България представиха страната ни в Кипър и Италия
  • Училището в с. Търнава откри нов физкултурен салон, изграден с финансиране от МОН
  • Връчиха 4 първи награди в IX национално изложение „Младежко техническо творчество“
  • На 10 години ДВГ „Палави ноти“ има два албума, видеоканал и детско предаване
  • НПСС с плакет на МОН за своята 25-годишнина
  • Управляемият ядрен синтез може да реши проблема с производството на енергия
  • Просветният министър разговаря с учителите от с. Градец 
  • Президентът Румен Радев отличи млади следовници на будителите
  • Премиерът Росен Желязков: Будителите с техния добър пример са това, което ни обединява
  • Министър Красимир Вълчев откри първия паметник на Стоян Омарчевски в България
  • Ученичка от Бургаската математическа гимназия изуми журито в риалити формат

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

bg_BG
en_US bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.