Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Чуждоезиково обучение Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2022 г.

Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 6/2022, година XLIX

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-11-2022
в Съдържание на сп. “Чуждоезиково обучение”, 2022 г.
A A

Диалектни наименования на пролетните месеци в българския език

Доц. д-р Владислав Миланов
Софийски университет „Свети Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for22.61dial

Резюме. Статията е посветена на един слабо проучен въпрос в българската диалектология, а именно названията на месеците в различни български диалекти. Разглеждат се някои специфични наименования на пролетните месеци март, април и май, като се проследяват специфичните белези и процеси, характерни за ежедневието на диалектния носител, залегнали като мотивираща база в значението на думите…

виж повече

 

 

 

 

Пълни и кратки форми на прилагателните имена в руски и техните съответствия на български език

Проф. д.ф.н. Елена Иванова 1), проф. д.ф.н. Максим Стаменов 2)
1) Санктпетербургски държавен университет (Русия)
2) Институт за български език „Проф. Любомир Андрейчин“ – БАН

https://doi.org/10.53656/for22.62puln

Резюме. В руския език, за разлика от българския са се съхранили две форми на прилагателните – пълна и кратка, при което кратката форма в съвременния език може да се използва само в предикативна позиция…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

(Не)Приобщеният хумор: учебникът срещу анкетата

Гл. ас. д-р Аглая Маврова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for22.63prio

Резюме. Провокиран от едностранчивото полагане на хумористичните текстове в пространството на учебниците по руски език за средното училище, докладът се фокусира върху по-пълноценното разкриване на лингводидактическия потенциал на тези текстове…

виж повече

 

 

 

 

Sociolinguistic Credo of a Foreign Language Teacher: The Case of Digital Classroom

Ekaterina A. Savkina1), Elena G. Tareva1),
Dimitrina Lesnevskaya2)
1)Moscow City University – Moscow (Russia)
2)University of National and World Economy – Sofia (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/for22.65soci

Abstract. The last two years saw a dramatic increase in the use of digital classrooms due to the new pandemic realities. Internet platforms and social networks offer teachers many options for interacting with their students and colleagues…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Идея, идеал, идеология

Сава Славчев

https://doi.org/10.53656/for22.66idea

Резюме. Авторът разглежда възникването и смисъла на идеите като цел и дестинация на всяка емпирична величина, както и като носители на онтологическа пълнота…

виж повече

 

 

 

 

Авторът за себе си. Литературни автопортрети

Доц. д.н. Маргарита Серафимова
Институт за литература – Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/for22.67avto

Резюме. Статията поставя в центъра на вниманието онези специфични жанрове, в които авторът се връща към написването на своите творби, създавайки своеобразна „био-литература“. Всъщност, привидно търсейки биографичните проекции на творчеството, той по-скоро превръща писането в сюжет…

виж повече

 

 

 

 

Няколко щриха от лингвистчната вселена на Роман Якобсон (1896 – 1982)

Стефана Димитрова
Институт за български език – Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/for22.68niak

Резюме. Статията разглежда модела на Роман Якобсон за автономността на лингвистиката и отношенията ѝ с другите хуманитарни науки…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

 

Дванадесети международен есенен научно-образователен форум „Съвременното образование и квалификацията на учителите – традиции и иновации“

Доц. д-р Катя Гетова
Департамент за информация и усъвършенстване на учители –
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/for22.69dvan

Резюме. В катедра „Хуманитарно образование“ на Департамента за информация и усъвършенстване на учители на СУ „Св. Климент Охридски“ е установена дългогодишна традиция в провеждането на есенния международен научно-образователен форум…

виж повече

 

 

 

 

Юридическата терминология – предизвикателства пред еквивалентността на термини

Дафина Костадинова
Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград

https://doi.org/10.53656/for22.610yuri

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2022, година XLIX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2022, година XLIX Default ThumbnailСп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2022, година XLIX Default ThumbnailГодишно съдържание сп. „Чуждоезиково обучение“, том 49 (2022 г.)

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Европа регистрира най-топлия октомври

Следваща статия

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI

Следваща статия

Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 6/2022, година XXXI

Кризи и резилианс в образованието. За ползите и поуките от една пандемия

Трансгресивно-синергично кариерно развитие в „неформално образование“ в университета

Последни публикации

  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • 200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование
  • Снимка на броя: Царство на децата
  • Премиерът Росен Желязков: INSAIT надмина всички очаквания

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"