"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

THE IMPACT OF THE ONLINE DISTANCE EDUCATION’S SPECIFICS ON SOME ASPECTS OF THE LEARNING STYLES OF HIGH SCHOOL STUDENTS

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-06-2022
in Uncategorized
A A

Dr. Bilyana Garkova, Assist. Prof.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/ped2022-5.08

Abstract. The article presents the results of a limited sample study that is aiming at establishing the impact of distance learning in an electronic environment upon the learning styles of high school students. The author's questionnaire was developed by sharing the idea of setting the parameters in identifying the learning style according to the model of R. Felder and B. Soloman. The presentation of the collected data focuses on one of the possible dimensions in the presentation of the preferences of the learners – or the information processing. It is established that the conditions created almost equally, favour the satisfaction of the preferences of both active and reflective types of learners’ preferred learning styles are satisfied when implementing distance learning in an electronic environment.
Keywords: distance education; learning styles; information processing; high school students

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailDISCOUNT OR WHY WE STUDY MATH Default Thumbnail“Master Classes” and their Role in Increasing the Professional Training of Future Teachers Default ThumbnailFairy Tales of Angel Karaliychev in Russian Translations Default ThumbnailState Predicates and Phase Derivation: Bulgarian-Russian Parallels

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

SUPERVISION AS PROFESSIONALS SOCIAL-PEDAGOGICALMEAN IN THEIR WORK WITH CHILDREN AND STUDENTS

Next article

PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIP AS ANSWER TO THE CHALLENGES IN THE EDUCATIONAL SECTOR

Next article

PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIP AS ANSWER TO THE CHALLENGES IN THE EDUCATIONAL SECTOR

Pedagogy, Number 5/2022, Volume 94

VASIL LEVSKI AS THE ANONIMOUS AUTOR OF THE “LETTER FROM BULGARIA” TO THE NEWSPAPER “NARODNOST”

Последни публикации

  • Отличия за младите ни огнеборци от турнир в Чехия
  • ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в Ботевград с нови кабинети по STEM и по хуманитарни науки
  • Дуалното обучение ще подкрепя социалното включване
  • Мис България Симона Петрова даде начало на кампания за закупуването на дефибрилатори за всяко училище
  • Приключения в Абритус
  • Министър-председателят връчи националния флаг на олимпийските отбори по природни науки
  • Кутия за тревожни мисли
  • Започва конкурсът за президентската награда „Джон Атанасов“
  • Литературата в последните български банкноти
  • Как да избереш професия
  • Кучето и първият принцип на механиката
  • Зам.-министър Михайлова представи мерките на България за разширяване на обхвата на професионалното образование на форум на страните от Г-7
  • Дървото носи топлина
  • Мозъкът ни е по-умен от изкуствения интелект
  • Ученици представят бъдещите си професии пред кандидат-гимназисти
  • Огнеборците на ПМГ – Кюстендил, са републикански шампиони
  • Иновативен STEM център за деца със специални образователни потребности отвори врати в София
  • Прием в „Медицинска техника“ в Русе наесен
  • Плащане на болнични след работа в друга държава
  • За обидните думи
  • Издателство „Аз-буки“ търси студенти за практика
  • Нова структура на училищното образование най-рано след две години

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"